021-22889554
021-26703715
مشاوره آموزشی رایگان

021-22889554  |  021-26703715 مشاوره آموزشی رایگان

تاریخ مصور نابرابری در آمریکای صنعتی

LaToya Ruby Frazier

A visual history of inequality in industrial America

For the last 12 years, LaToya Ruby Frazier has photographed friends, neighbors and family in Braddock, Pennsylvania. But though the steel town has lately been hailed as a posterchild of "rustbelt revitalization," Frazier's pictures tell a different story, of the real impact of inequality and environmental toxicity. In this short, powerful talk, the TED Fellow shares a deeply personal glimpse of an often-unseen world.


تگ های مرتبط :

TED Fellows, Creativity, Environment
در طول مسیر رود قدیمی موننگلا، پنسیلوانیا، در شرق آلگنی قرار دارد که حدود نه مایل خارج از پیتسبورگ است در شهرک صنعتی برادوک، اولین کارخانه فولاد آندرو کارنیگی واقع است و ادگار تامسون در آنجا کار می کند. از سال ۱۸۷۵، این کارخانه تنها کارخانه فولاد در منطقه بوده است. من به مدت ۱۲ سال، پرتره هایی از زندگی معاصر،منظره ها ومناظر هوایی آرشیو تصویری تهیه می کردم تا صنعت فولاد و محیط زیست و تاثیر آن بر سلامتی خانواده ام، جامعه ام آرشیو تصویری بسازم.
داستانها و حکایتهای سنتی برادداک اغلب از حکایتهای اتحادیه های صعتی و تجاری تشکیل شده است. در حال حاضر، داستان جدید در مورد برادوک پوستر یک کودک برای تجدید حیات در راست بلت میباشد که داستان پیشکسوتانی است که به مرزی جدید دست یافته اند. رسانه ها واقعیت سیاه را در مورد برادداک منتشر نکردند زندگی ما انتخاب شده بود ، خاموش و از بین رفته. نسل چهارم این زنان من بودم که تحت حمایت مادربزرگ روبی درخانه شماره ۸۰۵ کوچه هشتم در خیابان واشینگتن شماره بزرگ شدم او به عنوان مدیر برای گودویل کار میکرد مادرم کمک پرستار بود او شاهد بسته شدن کارخانهای فولاد و تحولات سفید در حومه بود
در آن زمان، ما، در خیابانهایی بدون سرمایه گذاری محلی،ایالتی و فدرالی با زیرساخت های فرسوده و در جنگ با مواد مخدرباخانوده و جامعه ای از هم پاشیده بودیم. ناپدری مادربزرگ روبی گرامپمس یکی از سیاهانی بود که از کارخانه کارنگی بازنشته شده بود او در دمای زیادی کار میکرد: تخریب و بازسازی کوره، تمیز کردن فلز ریخته و سرباره. تاریخچه این مکان در اندام و نگاهش نوشته شده بود. مناطق ترافیک کامیون های سنگین قرار گرفتن در معرض بنزن و فلزات اتمیزه خطر سرطان و لوپوس را در برداشت ۱۲۳ تخت خواب مجوز دار و ۶۵۲ کارمند
و برنامه های بازپروری لغوشده. در دادگاه، طرح دعوی تبعیض مسکن علیه منطقه County Allegheny، برداشته شد، زیرا که در مقابلش پروژه برج تالبوت ایستاده بود. منطقه بندی اخیر برای صنعت برق از آن زمان ظاهر گردید. گوگل تصاویر زباله های قابل اشتعال را که جهت فراری دادن خانواده ها از خانه و زمینشان را بود پنهان نمودند. در سال ۲۰۱۳ هلیکوپتری با دوربین اجاره کردم تا از این سلب مالکیت وحشیانه مستندی بسازم. در این پرواز، هزاران بسته سفید پلاستیکی متعلق به یک صنعت مدعی حفاظت از محیط زیست بود را آشکار شد و بازیافت میلیون ها لاستیک برای حفظ زندگی مردم
و برای بهبود زندگی مردم. کار من از جزئیات به سطح کلان برای حفاری داستانهای پنهان می باشد. اخیرا، در موزه سیتا آرت من و اسحاق بان نمایشگاهی برگزار نمودیم که جایگاهی برای رساندن صدایمان بود. از طریق تکراراین روایت قادرخواهیم بود تا مانع ازبین رفتن این تاریخ و نا برابریهای اقتصادی اجتماعی شویم، ممنونم (تشویق)
Along the ancient path of the Monongahela River, Braddock, Pennsylvania sits in the eastern region of Allegheny County, approximately nine miles outside of Pittsburgh. An industrial suburb, Braddock is home to Andrew Carnegie's first steel mill, the Edgar Thomson Works. Operating since 1875, it is the last functioning steel mill in the region. For 12 years, I have produced collaborative portraits, still lifes, landscapes and aerial views in order to build a visual archive to address the intersection of the steel industry, the environment,
and the health care system's impact on the bodies of my family and community. The tradition and grand narrative of Braddock is mostly comprised of stories of industrialists and trade unions. Currently, the new narrative about Braddock, a poster child for Rust Belt revitalization, is a story of urban pioneers discovering a new frontier. Mass media has omitted the fact that Braddock is predominantly black. Our existence has been co-opted, silenced and erased. Fourth generation in a lineage of women, I was raised under the protection and care of Grandma Ruby, off 8th Street at 805 Washington Avenue.
She worked as a manager for Goodwill. Mom was a nurse's aid. She watched the steel mills close and white flight to suburban developments. By the time my generation walked the streets, disinvestment at the local, state and federal level, eroded infrastructure, and the War on Drugs dismantled my family and community. Grandma Ruby's stepfather Gramps was one of few black men to retire from Carnegie's mill with his pension. He worked in high temperatures, tearing down and rebuilding furnaces, cleaning up spilt metal and slag. The history of a place is written on the body and the landscape.
Areas of heavy truck traffic, exposure to benzene and atomized metals, risk cancer and lupus. One hundred twenty-three licensed beds, 652 employees, rehabilitation programs decimated. A housing discrimination lawsuit against Allegheny County removed where the projects Talbot Towers once stood. Recent rezoning for more light industry has since appeared. Google Maps and Google Earth pixelations conceal the flammable waste being used to squeeze the Bunn family off their home and land. In 2013, I chartered a helicopter with my cameras to document this aggressive dispossession.
In flight, my observation reveals thousands of plastic white bundles owned by a conservation industry that claims it's eco-friendly and recycles millions of tires to preserve people's lives and to improve people's lives. My work spirals from the micro to the macro level, excavating hidden histories. Recently, at the Seattle Art Museum, Isaac Bunn and I mounted this exhibition, and the exhibition was used as a platform to launch his voice. Through reclamation of our narrative, we will continue to fight historic erasure and socioeconomic inequality.
Thank you. (Applause)