021-22889554
021-26703715
مشاوره آموزشی رایگان

021-22889554  |  021-26703715 مشاوره آموزشی رایگان

کُشتی شَستیِ ... همگانی ؟

Jane McGonigal

Massively multi-player thumb-wrestling

What happens when you get an entire audience to stand up and connect with one another? Chaos, that's what. At least, that's what happened when Jane McGonigal tried to teach TED to play her favorite game. Then again, when the game is "massively multiplayer thumb-wrestling," what else would you expect?


تگ های مرتبط :

Entertainment, Gaming, Performance
امروز می خواهم به شما یاد بدهم چطور بازی مورد علاقه ام را انجام بدهید: کُشتی شَستی همگانی. این تنها بازی در جهان است که به بازیکن اجازه می دهد، این تنها بازی در جهان است که به بازیکن اجازه می دهد، ۱۰ احساس خوب را در ۶۰ ثانیه یا کمتر تجربه کند. ۱۰ احساس خوب را در ۶۰ ثانیه یا کمتر تجربه کند. درسته، اگر شما این بازی را امروز به مدت تنها یک دقیقه بازی کنید، احساس شادی، آسودگی، عشق، تعجب، غرور، کنجکاوی، هیجان، احترام و شگفت زدگی، رضایت، و خلاقیت خواهید کرد، تمامی این ها در تنها یک دقیقه.
این خیلی خوب به نظر می رسه، نه؟ حالا می خواهیم بازی کنیم. برای این که این بازی را به شما آموزش بدهم، به تعدادی داوطلب نیاز دارم تا سریع روی سِن بیایند، می خواهیم کمی این بازی را به صورت امتحانی بازی کنیم. تا موقعی که آن ها روی سِن بیایند، باید به شما بگویم، این بازی ۱۰ سال پیش توسط یک کلکسیونر آثار هنری در اتریش، به نام مونوکروم اختراع شد. بنابراین، ممنونیم مونوکروم. خیلی خب، بیشتر شما با نحوه ی انجام سنتی این بازی آشنا هستید، کُشتی شَستی دو نفره. سانی، بگذار فقط یک لحظه برایشان مرور کنیم. یک، دو، سه، چهار، جنگ شستی تمام عیار، و ما کُشتی شَستی می گیریم،
و البته سانی من را شکست می دهد چون در این بازی بهترین است. اولین چیز در مورد کُشتی شَستی همگانی این است که، ما نسل بازیکن ها هستیم. یک میلیارد بازیکن بر روی سیاره ی ما وجود دارد، پس ما به چالش های بیشتری نیاز داریم. اولین چیزی که نیاز داریم شست های بیشتر است. خب اریک، بیا این جا. ما می توانیم با هم سه تا شست داشته باشیم، و پیتر می تواند به ما ملحق شود. ما حتی می توانیم چهار شست داشته باشیم، و برنده شدن در این بازی این طور است که باید اولین نفری باشید که شست فرد دیگر را می خوابانید. این خیلی مهم است. شما نمی توانید
صبر کنید تا همه بازی کنند و بعد در آخرین لحظه شستتان را روی بالاترین شست بگذارید. شما این طور برنده نمی شوید. آ ... این شست کی بود؟ اریک تو برنده شدی. خب اریک تو بردی. او اولین نفری بود که شست مرا خواباند. خب، پس این از اولین قانون، و ما می توانیم ببینیم که سه یا چهار شست برای یک بازی مشترک معقول است، اما اگر دلتان می خواهد با تعداد بیشتری بازی کنید، ناامید نشوید. ما واقعاً می توانیم چنین کاری انجام دهیم. شما می توانید در این عکس ببینید. تنها قانون باقیمانده که باید بدانید این است که، بازیکن ها، چالش ها را دوست دارند. من می خواهم شما ببینید،
که همه ی شما شست هایی دارید که از آن ها استفاده نمی کنید. بنابراین فکر می کنم ما باید بیشتر از آن ها استفاده کنیم. و اگر ما تنها چهار نفر بودیم، ما این بازی را این طور انجام می دادیم، و ما باید این بازی را هم زمان با دو دست انجام دهیم. عالیه. خب، ما افراد بیشتری در این سالن داریم، پس به جای این که در یک سیستم بسته بازی کنیم، بهتر است با افراد بیشتری این بازی را انجام دهیم. و در حقیقت، این کاری است که ما می خواهیم الآن انجام بدهیم. ما می خواهیم سعی کنیم همه بازی کنند، فکر کنم، نمی دانم، ۱٫۵۰۰ شست درون این سالن
در یک سیستم بازی کنند. و ما باید دو طبقه را به نحوی به هم متصل کنیم، بنابراین یک نفر از آن بالا بیاید، و دست یک نفر از این پایین را بگیرد. خب -- (خنده ی حاضرین) -- قبل از این که شروع کنیم -- عالیه. شما دوست دارید بازی کنید. -- قبل از این که شروع کنیم، می خواهم اسلاید ها را خیلی سریع دوباره نشان بدهم، چون اگر در این بازی ماهر باشید، باید بدانید که مراحل پیشرفته تری هم وجود دارند. این یک مرحله ی ساده است، درسته؟ اما آرایش های پیچیده تری هم وجود دارند. این آرایش "ستاره ی مرگ" است. (نوعی سفینه در مجموعه ی جنگ ستارگان)
آیا کسی از طرفداران مجموعه ی جنگ ستارگان داریم؟ و این یکی "نوار موبیوس" است. (مسئله ای منطقی درباره ی نوار کاغذی که ابتدای آن با یک دور پیچش به انتهایش وصل شده.) عقل کل های علم از این سر در می آورند. این سخت ترین مرحله است. این اوج این بازی است. پس ما فعلاً مرحله ی ساده را بازی می کنیم، و من به شما ۳۰ ثانیه وقت می دهم، تا تمام شست ها در این سیستم درگیر شوند، طبقه ی بالا و پایین را به هم وصل کنید، شما آن طرف بروید. سی ثانیه. خودتان را به بقیه وصل کنید. سیستم را کامل کنید. بایستید! اگر بایستید راحت تر است. همه بلند شــــــــــید!
بلند شید، دوستان. خیلی خب. بازی را شروع نکنید. اگر کسی دستش آزاد است، آن را تکان بدهد، مطمئن شوید هر دو دستتان به این سیستم وصل است. خیلی خب. در آخرین لحظه یک بار دیگر شست ها را چک کنیم. اگر دستتان آزاد است، آن را تکان بدهید تا مطمئن شوم. آن دست را بگیر! پشت سرت. خیلی خب. کس دیگری دستش آزاد است؟ خیلی خب، تا سه می شمرم، بعد شروع می کنیم. سعی کنید این کار را درست انجام دهید. دست همدیگر را بگیرید. خب؟ یک، دو، سه، بریم! (خنده ی حاضرین)
برنده شدید؟ شما چطور؟ شما چطور؟ عالیه! (تشویق حاضرین) عالیه. متشکرم. خیلی ممنونم. خیلی خب. در این حین که شما دارید از اولین پیروزی خود در بازی کُشتی شَستی همگانی کیف می کنید، اجازه بدهید مروری سریع بر احساسات مثبت انجام دهم. خب، کنجکاوی. من این بازی را به اسم "کُشتی شَستی همگانی" معرفی کردم. شما با خودتان گفتید، "این دیگه درباره ی چی می خواد صحبت کنه؟" پس کمی کنجکاوی در شما ایجاد کردم. خلاقیت: وارد کردن تمامی دست ها داخل یک سیستم نیازمند خلاقیت بود.
شما خودتان را به همدیگر و به بالا و پایین وصل کردید. پس از خلاقیت استفاده کردید. فوق العاده بود. اما تعجب کردن چطور؟ حس کشتی گرفتن با دو شست در یک لحظه خیلی عجیب است. شما صدایی را که در سالن پیچید شنیدید. شما هیجان زده شده بودید. وقتی که شروع به بازی کردید، شاید شما می خواستید برنده شوید یا این آقا واقعاً توی بازی غرق شده بود، پس هیجان زده شدید. شما احساس راحتی کردید. شما مجبور شدید بایستید. خیلی وقت است که نشسته اید، پس کمی تحرک باعث می شود احساس راحتی کنید. ما شاد شدیم. شما خندیدید، لبخند زدید. به چهره ی خودتان نگاه کنید. این سالن سرشار از شادی شد.
ما احساس رضایت کردیم. من کسی را ندیدم که زمان بازی مسیج بفرستد یا ایمیل هایش را چک کند، پس همگی ما از انجام این بازی راضی بودیم. و اما سه احساسی که مهم تر از همه بودند، احترام و شگفت زدگی، همه ی ما به طور فیزیکی به مدت یک دقیقه به هم وصل بودیم. آخرین باری که شما در TED بودید و به صورت فیزیکی به تمامی افراد درون این سالن در ارتباط بودید کِی بوده است؟ این فوق العاده احترام برانگیز و شگفت انگیز است. و حالا که صحبت از ارتباط فیزیکی شد، می دانید، من عاشق هورمون آکسی توسین هستم، و وقتی هورمون آکسی توسین آزاد می کنید، احساس می کنید با تمام افراد درون اتاق ارتباط دارید. بهترین راه برای آزاد کردن سریع آکسی توسین،
نگه داشتن دست یک نفر دیگر به مدت حداقل شش ثانیه است. تمامی شما دست های همدیگر را به مدت بیشتر از ۶ ثانیه نگه داشتید، پس تمامی ما از لحاظ بیوشیمیایی آماده ایم تا به همدیگر عشق بورزیم. این فوق العاده است. و آخرین احساس، غرور است. چند نفر از شما مثل من در هر دو دست باختند. اعتراف کنید. چند نفر از شما مثل من در هر دو دست باختند. اعتراف کنید. این بازی هیچ فایده ای برای شما نداشت. مشکلی نیست، چون شما امروز مهارت جدیدی را یاد گرفتید. شما یک بازی را از صفر یاد گرفتید، بازی که قبل از این بلد نبودید. اما حالا می دانید چطور آن را بازی کنید. شما می توانید آن را به بقیه یاد بدهید. پس تبریک می گویم.
چند نفر از شما تنها در یک دست برنده شدید؟ خیلی خب. من خبر خیلی خوبی برای شما دارم. طبق قوانین رسمی بازی "کُشتی شَستی همگانی"، طبق قوانین رسمی بازی "کُشتی شَستی همگانی"، شما استاد این بازی هستید. چون افراد زیادی نمی دانند چطور باید این بازی را انجام داد، و ما باید روند استاد شدن در این بازی را سریع تر از بازی مثل شطرنج کنیم. پس تبریک می گویم، استاد ها. اگر در یکی از دست ها ببرید، شما یک استادید. کسی در هر دو دستش برنده شد؟ خوبه. فوق العاده س. خیلی خب. آماده شوید تا پست جدیدی در توییتر یا فیس بوک خود بگذارید.
شما، طبق قوانین، استاد های افسانه ای هستید، پس تبریک می گویم. اگر باز هم می خواهید این بازی را انجام دهید، بگذارید یک راهنمایی به شما بکنم. بهترین راه برای تبدیل شدن به یک استاد افسانه ای، این است که وقتی با دو دست بازی می کنید، آن دستی را انتخاب کنید که به نظر ساده تر می آید. آن هایی که حواسشان نیست یا ضعیف تر به نظر می رسند. روی آن تمرکز کنید و دست دیگرتان را مثل دیوانه ها تکان بدهید. روی آن تمرکز کنید و دست دیگرتان را مثل دیوانه ها تکان بدهید. به محض این که برنده شدید، ناگهان بی حرکت بایستید. همه شستشان را پایین می آورند، آن وقت بروید و بازی را ببرید. این طور شما یک استاد افسانه ای "کُشتی شَستی همگانی" می شوید.
ممنونم که اجازه دادی بازی مورد علاقه ام را به شما یاد بدهم. واای! (تشویق حاضرین) ممنونم. (
Today I am going to teach you how to play my favorite game: massively multiplayer thumb-wrestling. It's the only game in the world that I know of that allows you, the player, the opportunity to experience 10 positive emotions in 60 seconds or less. This is true, so if you play this game with me today for just one single minute, you will get to feel joy, relief, love, surprise, pride, curiosity, excitement, awe and wonder, contentment, and creativity, all in the span of one minute.
So this sounds pretty good, right? Now you're willing to play. In order to teach you this game, I'm going to need some volunteers to come up onstage really quickly, and we're going to do a little hands-on demo. While they're coming up, I should let you know, this game was invented 10 years ago by an artists' collective in Austria named Monochrom. So thank you, Monochrom. Okay, so most people are familiar with traditional, two-person thumb-wrestling. Sunni, let's just remind them. One, two, three, four, I declare a thumb war, and we wrestle,
and of course Sunni beats me because she's the best. Now the first thing about massively multiplayer thumb-wrestling, we're the gamer generation. There are a billion gamers on the planet now, so we need more of a challenge. So the first thing we need is more thumbs. So Eric, come on over. So we could get three thumbs together, and Peter could join us. We could even have four thumbs together, and the way you win is you're the first person to pin someone else's thumb. This is really important. You can't, like,
wait while they fight it out and then swoop in at the last minute. That is not how you win. Ah, who did that? Eric you did that. So Eric would have won. He was the first person to pin my thumb. Okay, so that's the first rule, and we can see that three or four is kind of the typical number of thumbs in a node, but if you feel ambitious, you don't have to hold back. We can really go for it. So you can see up here. Now the only other rule you need to remember is, gamer generation, we like a challenge. I happen to notice you all have
some thumbs you're not using. So I think we should kind of get some more involved. And if we had just four people, we would do it just like this, and we would try and wrestle both thumbs at the same time. Perfect. Now, if we had more people in the room, instead of just wrestling in a closed node, we might reach out and try and grab some other people. And in fact, that's what we're going to do right now. We're going to try and get all, something like, I don't know, 1,500 thumbs in this room
connected in a single node. And we have to connect both levels, so if you're up there, you're going to be reaching down and reaching up. Now — (Laughter) — before we get started -- This is great. You're excited to play. — before we get started, can I have the slides back up here really quick, because if you get good at this game, I want you to know there are some advanced levels. So this is the kind of simple level, right? But there are advanced configurations. This is called the Death Star Configuration.
Any Star Wars fans? And this one's called the Möbius Strip. Any science geeks, you get that one. This is the hardest level. This is the extreme. So we'll stick with the normal one for now, and I'm going to give you 30 seconds, every thumb into the node, connect the upper and the lower levels, you guys go on down there. Thirty seconds. Into the network. Make the node. Stand up! It's easier if you stand up. Everybody, up up up up up! Stand up, my friends.
All right. Don't start wrestling yet. If you have a free thumb, wave it around, make sure it gets connected. Okay. We need to do a last-minute thumb check. If you have a free thumb, wave it around to make sure. Grab that thumb! Reach behind you. There you go. Any other thumbs? Okay, on the count of three, you're going to go. Try to keep track. Grab, grab, grab it. Okay? One, two, three, go! (Laughter) Did you win? You got it? You got it? Excellent!
(Applause) Well done. Thank you. Thank you very much. All right. While you are basking in the glow of having won your first massively multiplayer thumb-wrestling game, let's do a quick recap on the positive emotions. So curiosity. I said "massively multiplayer thumb-wrestling." You were like, "What the hell is she talking about?" So I provoked a little curiosity. Creativity: it took creativity to solve the problem of getting all the thumbs into the node.
I'm reaching around and I'm reaching up. So you used creativity. That was great. How about surprise? The actual feeling of trying to wrestle two thumbs at once is pretty surprising. You heard that sound go up in the room. We had excitement. As you started to wrestle, maybe you're starting to win or this person's, like, really into it, so you kind of get the excitement going. We have relief. You got to stand up. You've been sitting for awhile, so the physical relief, getting to shake it out. We had joy. You were laughing, smiling. Look at your faces. This room is full of joy.
We had some contentment. I didn't see anybody sending text messages or checking their email while we were playing, so you were totally content to be playing. The most important three emotions, awe and wonder, we had everybody connected physically for a minute. When was the last time you were at TED and you got to connect physically with every single person in the room? And it's truly awesome and wondrous. And speaking of physical connection, you guys know I love the hormone oxytocin, you release oxytocin, you feel bonded to everyone in the room. You guys know that the best way to release oxytocin quickly
is to hold someone else's hand for at least six seconds. You guys were all holding hands for way more than six seconds, so we are all now biochemically primed to love each other. That is great. And the last emotion of pride. How many people are like me. Just admit it. You lost both your thumbs. It just didn't work out for you. That's okay, because you learned a new skill today. You learned, from scratch, a game you never knew before. Now you know how to play it. You can teach other people. So congratulations. How many of you won just won thumb?
All right. I have very good news for you. According to the official rules of massively multiplayer thumb-wrestling, this makes you a grandmaster of the game. Because there aren't that many people who know how to play, we have to kind of accelerate the program more than a game like chess. So congratulations, grandmasters. Win one thumb once, you will become a grandmaster. Did anybody win both their thumbs? Yes. Awesome. Okay. Get ready to update your Twitter or Facebook status. You guys, according to the rules,
are legendary grandmasters, so congratulations. I will just leave you with this tip, if you want to play again. The best way to become a legendary grandmaster, you've got your two nodes going on. Pick off the one that looks easiest. They're not paying attention. They look kind of weak. Focus on that one and do something crazy with this arm. As soon as you win, suddenly stop. Everybody is thrown off. You go in for the kill. That's how you become a legendary grandmaster of massively multiplayer thumb-wrestling. Thank you for letting me teach you my favorite game.
Wooo! (Applause) Thank yo