021-22889554
021-26703715
مشاوره آموزشی رایگان

021-22889554  |  021-26703715 مشاوره آموزشی رایگان

تولد دوباره کتاب به اشکال هنری تو در تو

Brian Dettmer

Old books reborn as art

What do you do with an outdated encyclopedia in the information age? With X-Acto knives and an eye for a good remix, artist Brian Dettmer makes beautiful, unexpected sculptures that breathe new life into old books.


تگ های مرتبط :

TEDYouth, Art, Creativity
من یک هنرمندم و کارم بریدن کتابهاست. این یکی از اولین کتابامه اسمش هست: "راه جایگزین به دانش" میخواستم یه سری کتاب رو بذارم روی هم جوری که وقتی کسی به نمایشگاه میاد فکر کنه داره فقط یه سری کتاب روی هم چیده شده رو می بینه اما همینکه نزدیک بشن، این حفره بزرگ رو داخلشون ببین و با تعجب بگن این دیگه چیه؟ این کتابا از چی ساخته شدن؟ من عاشق متن کتاب ام اما بیشتر به نوشته ها و عکسهای داخل کتاب علاقه دارم. اغلب کاری که میکنم اینه که لبه کتابها رو با لاک الکل غلیظ می پوشونم که اینجوری انگار روی کتاب یه لایه پوست کشیدی هر چند جلد کتاب سفت میشه اما ورقها هنوز نرم هستن.
بعد روی سطح کتاب رو سوراخ می کنم در این مرحله چیزی بهش اضافه نمی کنم. فقط دور هر چیزی که به نظرم جالب بیاد رو می برم. بنابراین هر چیزی که در آخر کار می بیند دقیقا همون چیزایی هستن که از اول داخل کتاب بودن. هنر من به نوعی مثل ریمیکس آهنگه. چون درست روی مواد ساخت دیگران همان کاری رو میکنم که یک دی جی روی آهنگی که کس دیگه ساخته می کنه. این کتابی از "رافائل" بود. نقاش دوران رنسانس، که من با گرفتن کارش بریدن و چیدن دوباره عکسها چیزی رو درست کردم که جدید تر و امروزی تره. همینطور با تکه تکه کردن اجزای جعبه کتابای قدیمی و تغییر زاویه طولی
ساختار خود کتاب رو درش جا دادم. اینجوری کتاب کلا میشه یه مجمسمه. برای نگه داشتم اجزا قبل از لاک الکل کاری از یه سری وسایل مثل گیره، طناب و وزنه استفاده می کنم. اینجوری میتونم قالبم رو قبل از شروع کار شکل بدم اینجوری چیزی مثل این، میشه چیزی شبیه این این فقط با یک فرهنگ لغت درست شده. یا چیزی شبیه این، میشه چیزی مثل این. یا این یکی که در نگاه اول میگید این تو استودیوی من چی کار می کنه میشه چیزی مثل این . اینکه چرا دوست نداریم کتاب رو خراب کنبم یا کناب رو پر پر کنیم
یا اینکه بندازیمش دور برای اینه که از نظر ما کتاب یک موجود زنده است. از نظر ما انها اندامی دارن که برای ایجاد ارتباط با وجود ما ساخته شدن پس اگه اینطوره، اونا استعداد رشد رو هم دارن و می تونن به چیزهایی بدیع تبدیل بشن. کتاب واقعا جان داره. من به کتاب به عنوان اندام نگاه می کنم. به عنوان فناوری. به عنوان ابزار. و به عنوان ماشین. و همینطور به عنوان منظره. این یه دسته دایره المعارف هست که به همدیگه وصل شدن. موقعی که اونا رو سوراخ میکنم
تصمیم میگرم چی بسازم. مثلا با بن دایره المعارف ها هر چیزی رو می تونستم بسازم اما به شکل مخصوصی یه منظره درست کردم. با همون مواد کتاب صفحه های سنگی درست کردم و لبه ها رو شکل سنگ درآوردم جوری که نه تنها عکسها بلکه سنگها هم شکل منظره رو القا می کنن. یکی از کارایی که موقع سوراخ کردن کتاب انجام میدم اینه که هم به عکسها فکر میکنم و هم به متن هر دو رو به یک اندازه مد نظر قرار میدم چون نکته جالب اینه که وقتی متن رو می خونیم یا وقتی کتابی رو می خونیم، در ذهن ما تصاویری ایجاد میشه، ذهن ما از این تصاویر پر میشه.
وقتی متنی رو می خونیم، در ذهن تصویرهایی رو تصور می کنیم و وقتی به عکسی نگاه می کنیم برای درک اون عکس از زبان استفاده می کنیم. یه جور رابطه دو طرفه، یا ساختار به ساختار است. برای همین من چیزی رو درست می کنم که بیننده خودش کاملش می کنه. کار من تقریبا مثل باستان شناسی می مونه. حفاری می کنم و سعی میکنم ظرفیت های موجود رو افزایش بدم و تا اونجا که می تونم،آثار کشف کنم و بعد اونا را درون کارم بیارم. اما در عین حال به "تراشیدگی و تمیزی کار" هم فکر میکنم. اتفاقی که می افته اینه که اغلب اطلاعات ما مفهمومی هستند
مسئله از بین رفتن، و اینکه نه تنها ظاهر کامپیوترها تغییر می کنن که اطلاعات هم تغییر پذیرن. حتی اگه نشه اطلاعات رو به حالت اولش بر گرداند اما برای اینکه کلا از بین نروند باید مدام به روز شوند. من کلی فرهنگ لغت در استودیوم دارم و هر روز هم از کامپیوتر استفاده می کنم. و اگه بخوام معنی لغتی رو بدونم میرم سراغ کامپیوتر، چون می تونم مستقیم و سریع چیزی رو که میخوام پیدا کنم. به نظرم کتاب هرگز شکل مناسبی برای اطلاعات عمودی نبوده برای همین امروز کتابهای مرجع اولین کتابهایی هستند که در خطر انقراض قرار دارن.
بنظرم کتاب هرگز به معنی واقعی مرگ نداره. اغلب فکر میکنن الان که دیگه فناوری داریم کتاب دیگه از عرصه خارج میشه، و همه چیز در حال تغییر و تحوله. به نظرم کتاب هم متحول میشه. درست مثل اینکه میگفتن با وجود اینهمه فناوری عکاسی عمر نقاشی دیگه سر اومده. اما فناوری نقاشان رو قادر ساخت تا از پوستین روزمرگی شون رها بشن. کاری کرد که نقاشان فقط داستانهای تکراری روبازگو نکنند و نقاشی آزادانه تونست داستان خودش رو بگه. برای همین وقتی ظهور مدرنیسم رو می بینیم متوجه میشیم که نقاشی فصل جدیدی رو آغاز کرده
به نظرم در مورد کتابم همینطوره. حالا که اکثر فناوری و اطلاعات ما، اکثر دانش های شخصی و فرهنگی ما به شکل دیجیتال ذخیره میشه، این فرصتی است برای کتاب تا کاربردی جدید پیدا کنه. این برای یک هنرمندی مثل من فرصت هیجان انگیزی است. اینکه در آینده چه بر سر کتاب می آید بسیار هیجان انگیز خواهد بود. ممنون. (تشویق حضار)
I'm an artist and I cut books. This is one of my first book works. It's called "Alternate Route to Knowledge." I wanted to create a stack of books so that somebody could come into the gallery and think they're just looking at a regular stack of books, but then as they got closer they would see this rough hole carved into it, and wonder what was happening, wonder why, and think about the material of the book. So I'm interested in the texture, but I'm more interested in the text and the images that we find within books. In most of my work, what I do is I seal the edges of a book with a thick varnish so it's creating sort of a skin on the outside of the book
so it becomes a solid material, but then the pages inside are still loose, and then I carve into the surface of the book, and I'm not moving or adding anything. I'm just carving around whatever I find interesting. So everything you see within the finished piece is exactly where it was in the book before I began. I think of my work as sort of a remix, in a way, because I'm working with somebody else's material in the same way that a D.J. might be working with somebody else's music. This was a book of Raphael paintings, the Renaissance artist, and by taking his work and remixing it, carving into it, I'm sort of making it into something that's more new and more contemporary.
I'm thinking also about breaking out of the box of the traditional book and pushing that linear format, and try to push the structure of the book itself so that the book can become fully sculptural. I'm using clamps and ropes and all sorts of materials, weights, in order to hold things in place before I varnish so that I can push the form before I begin, so that something like this can become a piece like this, which is just made from a single dictionary. Or something like this can become a piece like this. Or something like this, which who knows what that's going to be or why that's in my studio,
will become a piece like this. So I think one of the reasons people are disturbed by destroying books, people don't want to rip books and nobody really wants to throw away a book, is that we think about books as living things, we think about them as a body, and they're created to relate to our body, as far as scale, but they also have the potential to continue to grow and to continue to become new things. So books really are alive. So I think of the book as a body, and I think of the book as a technology. I think of the book as a tool.
And I also think of the book as a machine. I also think of the book as a landscape. This is a full set of encyclopedias that's been connected and sanded together, and as I carve through it, I'm deciding what I want to choose. So with encyclopedias, I could have chosen anything, but I specifically chose images of landscapes. And with the material itself, I'm using sandpaper and sanding the edges so not only the images suggest landscape, but the material itself suggests a landscape as well. So one of the things I do is when I'm carving through the book, I'm thinking about images, but I'm also thinking about text,
and I think about them in a very similar way, because what's interesting is that when we're reading text, when we're reading a book, it puts images in our head, so we're sort of filling that piece. We're sort of creating images when we're reading text, and when we're looking at an image, we actually use language in order to understand what we're looking at. So there's sort of a yin-yang that happens, sort of a flip flop. So I'm creating a piece that the viewer is completing themselves. And I think of my work as almost an archaeology.
I'm excavating and I'm trying to maximize the potential and discover as much as I possibly can and exposing it within my own work. But at the same time, I'm thinking about this idea of erasure, and what's happening now that most of our information is intangible, and this idea of loss, and this idea that not only is the format constantly shifting within computers, but the information itself, now that we don't have a physical backup, has to be constantly updated in order to not lose it. And I have several dictionaries in my own studio,
and I do use a computer every day, and if I need to look up a word, I'll go on the computer, because I can go directly and instantly to what I'm looking up. I think that the book was never really the right format for nonlinear information, which is why we're seeing reference books becoming the first to be endangered or extinct. So I don't think that the book will ever really die. People think that now that we have digital technology, the book is going to die, and we are seeing things shifting and things evolving. I think that the book will evolve,
and just like people said painting would die when photography and printmaking became everyday materials, but what it really allowed painting to do was it allowed painting to quit its day job. It allowed painting to not have to have that everyday chore of telling the story, and painting became free and was allowed to tell its own story, and that's when we saw Modernism emerge, and we saw painting go into different branches. And I think that's what's happening with books now, now that most of our technology, most of our information, most of our personal and cultural records are in digital form,
I think it's really allowing the book to become something new. So I think it's a very exciting time for an artist like me, and it's very exciting to see what will happen with the book in the future. Thank you. (Applause)