021-22889554
021-26703715
مشاوره آموزشی رایگان

021-22889554  |  021-26703715 مشاوره آموزشی رایگان

من چند صوتی و یا پلی فونیک

Beardyman

The polyphonic me

Frustrated by not being able to sing two notes at the same time, musical inventor Beardyman built a machine to allow him to create loops and layers from just the sounds he makes with his voice. Given that he can effortlessly conjure the sound of everything from crying babies to buzzing flies, not to mention mimic pretty much any musical instrument imaginable, that's a lot of different sounds. Sit back and let the wall of sound of this dazzling performance wash over you.


تگ های مرتبط :

Creativity, Entertainment, Music
دوست دارم که از خودتون یه سوالی کنيد که تاکنون هرگز این سوال را از خودتون نپرسیدید: با صدای انسان چه چیزی ممکن است؟ با صدای انسان چه چیزی ممکن است؟ ( صدایی طبل مانند) ♪آه کودکم♪ ♪کودکم♪ ♪کودکم♪ ♪کودکم♪( کودک گریه میکند) ♪کودکم♪( کودک گریه میکند) ♪کودکم♪( گربه میو میو میکند) ( سگ پارس می‌کند) بله. ( تشویق تماشاگران) ( صدای بومرنگ)
این توانایی ذاتاً در وجود من بود. من باید اینکار را می‌کردم، بله اینطور بود. همانطور که حتمالا می‌تونید این را به خوبی تصور کنید، من بچه‌ی عجیب و غریبی بودم. ( خنده تماشاگران) چونکه پیوسته تلاش میکردم که صداهایی که با دهانم ایجاد می‌کنم را تا جایی که ممکن بود گسترش دهم. و پیوسته این صداها را آزمایش می‌کردم. و هنوز هم دارم همین کار را می‌کنم. هنوز تلاش می‌کنم که صدایی را پیدا کنم که ایجاد آنها با دهان ممکن باشد. و چیزی که هست، الان کمی سن و سالم بالا رفته و کمی عاقل‌تر شدم، و میدونم صداهایی هستند که
من هرگز قادرنخواهم بود آنها را بسازم زیرا من محدود به ساختار فیزیکی بدنم هستم، و چیزهایی هست که نمیتونم انجام بدهم. صداهایی هست که هیچ‌کس نمی‌تونه آنها را بسازه. برای مثال، هیچ کس نمی‌تونه در آن واحد دو نُت را با هم ایجاد کنه. شما می‌تونید دو تا تُن صدا را با هم ایجاد کنید، که راهبان بودایی انجام میدهند، مثل این ..... ( دو تُن صدا با هم خوانده می‌شود) اما این تقلب هست. و این به گلوی شما آسیب می‌رسونه. خُب چیزهایی هست که شما نمی‌تونید انجام دهید، و این محدودیتها در صدای انسان همیشه من را آزار داده، زیرا بتاباکس(فرمی از سازهای کوپه‌ای برای تولید صدای طبل) بهترین شیوه
برای گرفتن ایده‌های موسیقیایی‌ از فرد و انتقال آن به جهان است، اما آنها در بهترين حالت تکراری هستند و همین مرا آزار می‌دهند. اگر و اگر فقط، راهی بود که این ایده‌ها موسیقایی بدون توجه به محدویتهای بدن من میتوانستند ظهور کنند، من از آن پشتیبانی می کردم. خُب من با این افراد کار کرده‌‌ام و ما یک دستگاه ساختیم. ما سیستمی را ساختیم که اساساً بطور زنده صدا را در این دستگاه تولید میکند، دستکاه تولید صدا بطور همان زمان، و مرا قادر خواهد کرد که بدون استفاده از هیچ دستگاهی و فقط با صدایم موسیقی را كه بلادرنگ در مغزم می‌شنوم
را بدون هیچ منعی با توجه به محدویتهای جسمی احتمالی که بدنم دارد، خلق کنم. میخواهم به شما نشان دهم که این چطور کار می‌کنه. قبل از اینکه من صدایی با این دستگاه ایجاد کنم، و این دستگاه صدای مرا دستکاری کند، می‌خواهم تکرار کنم که تمامی صداهایی که شما خواهید شنید را من با صدای خودم تولید خواهم کرد. این دستگاه دارای-- متشکرم، دستیار زیبای من-- این دستگاه هیچ صدایی را در خود ندارد مگر اینکه من شروع به گزاردن صدا در آن کنم، بنابراین هیچ نوع نمونه ضبط شده‌‌ای از قبل در این دستگاه وجود ندارد. خُب، هنگامی که این صدای واقعی را می‌گیرد،
در واقع شروع به درهم و فشرده کردن صدایی می‌کند، که من در آن می گذارم، و به گونه‌ای که خیلی مشخص نیست این صدای یک انسان است، قصد دارم قدم به قدم شما را با یک مثال زیبا با این دستگاه آشنا کنم. خُب مشکل چندصدایی: من فقط یک صدا دارم. چگونه با این مشکل برخورد می‌کنم وقتی که واقعاً می‌خواهم صداهای زیادی را همزمان داشته باشم. آساترین و ساده‌ترین کار انجام چیزی مثل این است. ( صدایی طبل مانند) و با رقص . مثل این. (موسیقی) سپاسگزارم. ( تشویق تماشاگران)
خُب احتمالا این ساده‌ترین راهه. اما اگر بخواهید صدایی را بدون درنگ و بلافاصله ایجاد کنید، صدایی که با چرخه زنده صدا نمی‌توانید داشته باشید، راه دیگری برای اینکه صدایتان را لایه دار( چند صدا بطور همزمان) کنید وجود دارد. چیزی شبیه بالا بردن دانگ صدا، که بسیار جذاب است، و میخواهم نشان‌تان دهم که صدا چگونه خواهد بود خُب میخواهم قطعه دیگری را برایتان بنوازم، مثل این. (صدایی طبل مانند) همیشه اولش برای رقصیدن مناسبه، چونکه خیلی شادی‌آوره، خُب، اگر بخواهید می‌تونید دست بزنید. مجبور نیستید. این فقط لذت بخش و سرگرم کننده است.
حالا میخواهم صدای را بم کنم. ( موسیقی) و حالا، صدای گیتار راکی‌بیلی. که صدای قشنگیه. اما اگر بخواهیم صدا---( تشویق تماشاگران)-- سپاسگزارم. حالا اگر بخواهم صدای اُرگ راک بسازم چی؟ ایا مکنه؟ بـــــــــــله ، بــــــــــا ضبــــــــــط صــــــدایم مـــــــثل ایـــــن امکانش هست. ( اُرگ راک ) و حالا من این صدا را دارم، این صدا را ضبط کردم. و این صدا را روی این میگذارم. ( موسیقی) خُب این خیلی جالبه. ( تشویق تماشاگران) اما اگر بخواهم همه آهنگ پینک فلوید Pink Floyd( گروه موسیقی انگلیسی تبار) را بسازم چی؟
ممکنه، میگی نه!!!! ممکنه. این را به سادگی با استفاده از این دستگاه می‌تونید انجام دهید. این واقعا فوق العاده هست. ببینید. ( موسیقی) هر صدایی که اینجا میتونید بشنوید صدای منه. من تنها کلیدهای دستگاه را برای اینکه صدایی مثل این را درست کنم استفاده نکردم. هیچ نمونه‌ای در دستگاه ضبط نشده و هیچ سینث سایزرى (ساز برقى) هم وجود نداره. همه این صداها به واقع صدای خود من است که دستکاری شدند، و هنگامی به دلیل انجام این فکر می‌کنید، می‌پرسید، خُب كه چی، هدفت از انجام اینکار چیه؟ چرا اینکار را میکنی؟(خنده تماشاگران) چونکه این خیلی ارزانتر از آن است که همه گروه موسیقی پینک فلوید را استخدام کنید،
به گمانم این آسان‌ترین پاسخ باشه. اما در واقعیت، من این دستگاه را نساختم که با چیزی که وجود داره رقابت و همچشمی کنم. من این را برای این ساختم که هر صدایی را که بتوانم تصور کنم را با آن بسازم. و با اجازه شما، می‌خواهم چیزی که در ذهنم هست را بسازم، امیدوارم که لذت ببرید، چونکه اینها نسبتاً غیرمعمول هستند، به ویژه وقتی که كارهاى غیرعادی مثل این را انجام می‌دهید، خیلی سختِ که باور کنید این صدای منِ. ببینید. (تاثیرات صدایی) ( موسیقی)
مثل این. ( موسیقی) خُب، تعریف ساده‌اش، اینه که چه چیزیهایی با صدای انسان ممکن هست. خانمها و آقایان، بسیار سپاسگزارم. ( تشو
I'd like you all to ask yourselves a question which you may never have asked yourselves before: What is possible with the human voice? What is possible with the human voice? (Beatboxing) ♪ Ooh baby ♪ ♪ baby ♪ ♪ baby ♪ ♪ baby ♪ (Baby crying) ♪ baby ♪ (Baby crying) ♪ baby ♪ (Cat meowing) (Dog barking) Yeah. (Applause) (Boomerang noises)
It was coming straight for me. I had to. It was, yeah. As you can probably well imagine, I was a strange child. (Laughter) Because the thing is, I was constantly trying to extend my repertoire of noises to be the very maximum that it could be. I was constantly experimenting with these noises. And I'm still on that mission. I'm still trying to find every noise that I can possibly make. And the thing is, I'm a bit older and wiser now, and I know that there's some noises
I'll never be able to make because I'm hemmed in by my physical body, and there's things it can't do. And there's things that no one's voice can do. For example, no one can do two notes at the same time. You can do two-tone singing, which monks can do, which is like... (Two-tone singing) But that's cheating. And it hurts your throat. So there's things you can't do, and these limitations on the human voice have always really annoyed me, because beatbox is the best way of getting musical ideas out of your head and into the world,
but they're sketches at best, which is what's annoyed me. If only, if only there was a way for these ideas to come out unimpeded by the restrictions which my body gives it. So I've been working with these guys, and we've made a machine. We've made a system which is basically a live production machine, a real-time music production machine, and it enables me to, using nothing but my voice, create music in real time as I hear it in my head unimpeded by any physical restrictions
that my body might place on me. And I'm going to show you what it can do. And before I start making noises with it, and using it to manipulate my voice, I want to reiterate that everything that you're about to hear is being made by my voice. This system has -- thank you, beautiful assistant -- this system has no sounds in it itself until I start putting sounds in it, so there's no prerecorded samples of any kind. So once this thing really gets going, and it really starts to mangle the audio I'm putting into it,
it becomes not obvious that it is the human voice, but it is, so I'm going to take you through it bit by bit and start nice and simple. So the polyphony problem: I've only got one voice. How do I get around the problem of really wanting to have as many different voices going on at the same time. The simplest way to do it is something like this. (Beatboxing) By dancing. It's like this. (Music) Thanks. (Applause) So that's probably the easiest way.
But if you want to do something a little bit more immediate, something that you can't achieve with live looping, there's other ways to layer your voice up. There's things like pitch-shifting, which are awesome, and I'm going to show you now what that sounds like. So I'm going to start another beat for you, like this. (Beatboxing) There's always got to be a bit of a dance at the start, because it's just fun, so you can clap along if you want. You don't have to. It's fine. Check it out. I'm going to lay down a bass sound now.
(Music) And now, a rockabilly guitar. Which is nice. But what if I want to make, say, a -- (Applause) -- Thanks. What if I want to make, say, a rock organ? Is that possible? Yes, it is, by recording myself like this. (Organ sound) And now I have that, I have that recorded. Assign it to a keyboard. (Music) So that's cool. (Applause) But what if I wanted to sound like the whole of Pink Floyd? Impossible, you say. No.
It is possible, and you can do it very simply using this machine. It's really fantastic. Check it out. (Music) So every noise you can hear there is my voice. I didn't just trigger something which sounds like that. There's no samples. There's no synthesizers. That is literally all my voice being manipulated, and when you get to that point, you have to ask, don't you, what's the point? Why do this? (Laughter) Because it's cheaper than hiring the whole of Pink Floyd, I suppose, is the easy answer. But in actual fact, I haven't made this machine
so that I can emulate things that already exist. I've made this so that I can make any noise that I can imagine. So with your permission, I'm going to do some things that are in my mind, and I hope you enjoy them, because they're rather unusual, especially when you're doing things which are as unusual as this, it can be hard to believe that it is all my voice, you see. (Voice effects) (Music) Like this. (Music)
So, loosely defined, that is what's possible with the human voice. Thank you very much, ladies and gentlemen. (Applause)