021-22889554
021-26703715
مشاوره آموزشی رایگان

021-22889554  |  021-26703715 مشاوره آموزشی رایگان

چرا پرچم شهرها احتمالا بدترین طراحی‌‌هایی هستند که حتی متوجه‌شان هم نشده‌اید

Roman Mars

Why city flags may be the worst-designed thing you've never noticed

Roman Mars is obsessed with flags -- and after you watch this talk, you might be, too. These ubiquitous symbols of civic pride are often designed, well, pretty terribly. But they don't have to be. In this surprising and hilarious talk about vexillology -- the study of flags -- Mars reveals the five basic principles of flag design and shows why he believes they can be applied to just about anything.


تگ های مرتبط :

Cities, Design, Government
می‌دانم که چه فکر می کنید: "چرا این مرد اینجا نشسته؟" به خاطر اینکه اینجا رادیو هست. ( موسیقی) من درباره طراحی در رادیو صحبت می کنم، و هر نوع موضوعی را گزارش می دهم: ساختمانها، مسواک ‌ها و چیزهای خوش یُمن و فُونت ها را. ماموریت من، درگیر کردن مردم با طراحی هست كه به آن اهمیت می دهند، تا به اين ترتيب مردم شروع به توجه کردن به همه اشكال طراحی کنند. هنگامی که جهان را با قصد طراحی رمزگشایی می کنید، جهان به نوعی سحرآمیز می شود. به جای دیدن چیزهای شکسته و خراب، شما هوشمندی و نبوغ
طراحان ناشناسی را می بینید که عرق ریخته اند تا زندگی را برای ما بهتر کنند. اساسا تعریف طراحی این است: بهتر کردن زندگی و فراهم کردن خرسندی. فقط چند تا چیز كه به من شادی بیشتری از یک طراحی خوبِ پرچم را می دهد. (خنده) (تشویق) بله! پنجاهمین سال تولد پرچمت مبارک، کانادا. این زیباست، عالیست. عاشقش هستم. من یک جوری مجذوب پرچم هستم. گاهی موضوع پرچم را مطرح می‌کنم، و افراد می گویند، "اهمیتی به پرچم ها نمی‌دهم،" و سپس ما شروع به صحبت درباره پرچم می کنیم، باور کنید،
۱۰۰ درصد مردم به پرچم اهمیت می دهند. گاهی چیزهایی در آنها وجود دارد که روی احساسات شما تاثیر دارد. امسال خانواده ام هدیه کریسمس مرا در یک پرچم بسته بندی کردند، به اضافه یک کیف آبی که نشانه پرچم اسکاتلند بود. من این تصویر را روی اینترنت گذاشتم، و همانطور كه مطمئن بودم ظرف چند دقیقه، یک نفر این را نوشت که می گفت، "می تونی پرچم صلیب‌گونه‌ی اسکاتلند را برداری و در ماتحتت فرو کنی [کنایه از بیهوده بودن دارد]" (خنده مردم) می بینید-- مردم در مورد پرچم شور و شوق دارند و اینطور نیست؟ همینه که هست. دلیل اینکه من عاشق پرچم هستم این هست که هنگامی که طراحی پرچم را بفهمید،
اینکه چه چیزی یک پرچم را خوب می کند، چه چیزی یک پرچم را بد می کند، می توانید تقریبا طراحی همه چیز را بفهمید. خب کاری که می خواهم انجام دهم این هستش، من یکی از برنامه‌های رادیویی را در اینجا می شکافم، "۹۹ درصد نامرئی،" می خواهم در اینجا این را دوباره بسازم، خب هنگامی که یک دکمه را فشار می دهم-- صدا: ص برای صدا-- رومن مارس : این صدا می دهد، و هنگامی که صدا را شنیدید یا یک قطعه موسیقی را، به دلیل اینه که من دکمه را فشار می دهم. صدا: صـــــــــدا. رومن: خیلی خوب، متوجه شدید؟ بفرمایید.
سه، دو. این ۹۹ درصد نامرئی هست. من رومن مارس هستم. راوی: پنج اصل اساسی برای طراحی پرچم. رومن مارس: بر اساس بنیاد پرچم شناسی آمریکای شمالی. پرچم‌شناسی. تد کيى: پرچم شناسی مطالعه پرچم‌ها هست. رومن مارس: این فشرده "lol" که صدا را عجیب می کند. ( به معادل انگلیسی اشاره دارد) راوی: اولی، ساده نگه داشتن آن. پرچم باید چنان ساده باشد که یک کودک بتواند با حافظه اش آن را نقاشی کند. رومن مارس: قبل از اینکه در سال ۲۰۰۵ به شیکاگو نقل مکان کنم، حتی نمی دانستم که شهرها پرچم خودشان را دارند، تد کی آی: بیشتر شهرهای بزرگ پرچم دارند. مارس: خب، من این را نمیدانستم. این تد کی آی هست.
تد کی آی: سلام. مارس : کارشناس پرچم هست. مرد بی نظیری هست. تد کی آی: من تد کی آی هستم. و مجله علمی درباره مطالعات پرچم را ویرایش می کنیم، و به تازگی درگیر انجمن پرچم پورتلند و انجمن پرچم شناسی آمریکای شمالی شده ام. مارس: تد کتابی درباره طراحی پرچم نوشت. سخنگو: "پرچم خوب، پرچم بد." مارس: این بیشتر از یک جزوه هست. ۱۶ صفحه می باشد. تد کی آی: بله، نامش "پرچم خوب، پرچم بد هست": چگونه یک پرچم خوب را طراحی کنیم. مارس: و اولین پرچمی را که در شیکاگو کشف کردم واقعا زیباست: با دوخط افقی آبی رنگ،
و شش ستاره قرمز در میانه آن. راوی: شماره دو: انتخاب کردن نمادهای معنا دار. تد کی آی: خط آبی رنگ نشانگر آب هست، رودخانه و دریاچه. راوی: تصویر پرچم ها رنگ یا طرح ها باید با نماد مرتبط باشند. تد کی آی: ستارهای قرمز نشانگر حوادث رویدادهای مهمی در تاریخ شیکاگو هستند. مارس: یعنی، قلعه دربرن( قلعه ای در شیکاگو که در اثر جنگ از بین رفت) در منطقه شیکاگو، آتش‌سوزی بزرگ شیکاگو، و نمایشگاه جهانی کلمبین، که همه آن را به خاظر می‌اورند.( نمایشگاهی جهانی در سال ۱۸۹۳) به دلیل شهر سفید ( شیکاگو برفی) و قرن پیشرفت نمایشگاه‌ها، کسی آن را اصلا خاطر ندارد.
راوی: شماره سه، استفاده کردن از دو یا سه رنگ اصلی. تد کی آی: قانون اساس برای استفاده از رنگ دو یا سه رنگ از مجموعه استاندارد رنگ می باشد. قرمز، سفید، آبی، سبز، زرد و سیاه. مارس: طراحی پرچم شیکاگو کاملا در به همه بخش های شهر هست. این در همه جا هست. در همه ساختمانهای شهر‌داری این پرچم را برآفراشته هست. وت موسر: در اینجا حداقل یک فروشگاه در هر گذر نزدیک جایی که من کار می کنم نوعی از متعلقات پرچم شیکاگو را می فروشد. مارس: این وت موسر از مجله شیکاگو هست. موت موسر: برای مثال امروز رفتم که مو‌هایم را کوتاه کنم، وفتی روی صندلی سلمانی نشستم،
یک پرچم شیکاگو روی جعبه ای که آرایشگر تمامی ابزارش را توی آن می گذارد بود، و در آینه یک پرچم شیکاگو را دیدم که پشت سرم به دیوار آویزان شده بود. هنگامی که آنجا را ترک کردم، مردی از کنارم عبور کرد که کوله پشتی با پرچم شیکاگو داشت. مارس: پرچم را می شود با چیزهای دیگر جورش کرد و بکارش گرفت . شش ستاره بطور خاص همه جا دیده می شود. وت موسر: قهوه ای که خریدم روی لیوانش یک ستاره شیکاگو را داشت. مارس: این نمادی مشخص از غرور در شیکاگو هست. تد کی آی: هنگامی که یک افسر پلیس یا آتش‌نشان در شیکاگو می میرد، اغلب پرچم آمریکا بر روی تابوت او نیست. این می تواند پرچم شهر شیکاگو باشد. و این طوریست که پرچم عمیقا در تصور مدنی مردم شیکاگو جا گرفته است.
مارس: فقط این نیست که مردمی که شیکاگو را دوست دارند پس پرچم آن را هم دوست دارند. بلکه فکر می کنم مردم شیکاگو را بیشتر دوست دارند چونکه پرچمش خیلی خوبه. تد کی آی: یک چرخه بازخوردی مثبت بین نماد خوب و غرور مدنی وجود دارد. مارس: خب، هنکامی که در سال ۲۰۰۸ به سانفرانسیسکو برگشتم، دنبال پرچم آن گشتم، زیرا هرگز آن را در طی هشت سالی که در آنجا زندگی کرده بودم ندیده بودم. و متاسفم که بگویم، متاسفانه وجود ندارد. ( خنده) می دانم. من را هم ناراحت کرد. ( خنده)
ند کی آی: خب، بگذارید من از بالا شروع کنم. راوی: شماره یک، ساده نگه داشتن آن. ند کی آی: ساده نگه داشتن آن. سخنگو: پرچم باید بطوری ساده باشد که یک کودک بتواند آن را با حافظه اش نقاشی کند. تد کی آی: این یکی نسبتا پرچم پیچیده‌ای هست. مارس: خب، بفرمایید. مولفه اصلی پرچم سانفرانسیسکو یک ققنوس هست که نشانگر شهرهست که از میان خاکستر پس از آتش‌سوزی مهیب دهه‌ی ۱۸۵۰ برخاسته است. تد کیی: نماد قدرتمندی از سانفرانسیسکو. مارس: من هنوز خیلی ققنوس را کندو کاش نکردم. طراحی- پُر مایه، این طوری طراحی شده که هم زمخت باشد و هم جزئیات زیادی همزمان داشته باشد،
که اگر تلاش کنی که آن را نقاشی کنی، نمی توانی اینکار را بکنی، و از فاصله دور هم بد شکل است، اما داشتن معنای عمیق آن را در ستون مثبت قرار داده. در پشت ققنوس، پشت زمینه که عمدتا سفید هست، و اطرافش نوار طلایی قابل توجهی وجود دارد. تد کی آی: که عنصر طراحی بسیار جذابی هست. مارس: فکر می کنم این خوبه، اما-- ( خنده)-- اما یک نه گنده برای طراحی پرچم مطرح است . راوی : شماره چهار، مهره یا حروف الفبا در پرچم نباشد. هرگز از نوشتار برای پرچم استفاده نکنید. مارس: در زیر ققنوس، یک شعار و یک روبان وجود دارد که ترجمه آن"طلا در صلح، آهن در جنگ" است
به علاوه--این مشکل بزرگ هست-- در پائین آن می گوید سانفرانسیسکو. تد کی آی: اگر لازم باشد که یک اسم بنویسد برای آنچه که در یک پرچم نشان داده می شود، نماد شما شکست خورده است. (خنده)(تشویق) مارس: پرچم ایالات متحده روی آن نمیگوید"USA" . در حقیقت، پرچم یک کشور، تمایل به معرفی آن کشور دارد. مانند کلاه آفریقای جنوبی، ترکیه و اسرائیل و سومالی، ژاپنی و گامبیایی. مشتی پرچم خوب دراینجاست، آنها قوانین طراحی خوب را رعایت کرده اند چونکه نمیشد خطر کرد. در صحنه بین المللی هستند.
اما پرچم شهرها، ایالات و منطقه‌ها داستان دیگریست. (خنده) یک معضل برای پرچم های بد وجود دارد، و اینکه باید متوقف شوند. (خنده) (تشویق) این حقیقت و شهامت هست. اولین قدم تشخیص این است که مشکلی در میان است. خیلی از مردم فکر می کنند که طراحی خوب بسته به سلیقه افراد دارد، و خیلی صادقانه بگویم، در واقع گاهی هم همینطور هست، اما گاهی اینطور نیست، درسته؟ اینجا لیست انجمن پرچم شناسی آمریکای شمالی برای طراحی پرچم هست.
راوی: پنجمین اصل طراحی پرچم. شماره ۱. کیت کی آی : ساده نگه داشتن آن. راوی: شماره ۲. تد کی آی: نماد معنادار استفاده کردن. راوی: شماره ۳. تد کی آی: استفاده از دو یا سه رنگ اصلی، راوی: شماره ۴. تد کی آی: نبودن حرف یا مُهر. راوی: هرگز نوشته ای بر روی آن نباشد. تد کی آی: زیرا از دور نمی توانید آن را بخوانید. راوی:شماره ۵. تد کی آی: و متمایز بودن بهترین پرچم ها به این اصول پایبند هستند. و همانطور که قبلا گفتم، بیشتر پرچم‌های کشورها خوب هستند. اما یک چیزی هست: اگر این اصول را به هر طراحی برای هر چیزی نشان دهید، آنها خواهند گفت اصول سادگی، معنای عمیق داشتن،
داشتن تعداد کمی رنگ یا در باره رنگ معنادار عمل کردن، منحصر به فرد بودن، ننوشتن-- همچنین همه این اصول با هم باید بکار برده شوند. اما متاسفانه، اصول خوب طراحی به ندرت بر پرچم های شهر‌های آمریکا اعمال شده اند. بزرگترین مشکل ما به نطر این چهار مورد هستند. ما نمی توانیم اسم خودمان را بر روی پرچممان نگذاریم، یا یک مُهر شهرداری را با نوشته کوچکی روی آن قرار ندهیم. یک چیزی در مورد مُهر شهرداری هست: اینها برای این طراحی شده اند که بر روی یک کاغذ چاپ شوند، که می توانید آن را بخوانید، نه ایکه بر روی پرچمی که ۳۰ متر بالای سر برافراشته است.
خب این هم یک تعدادی پرچم . پرچم شناسی به این ها SOB می گویند: مُهر روی ملحفه --( خنده)-- و اگر بتوانیم بگوییم که مربوط به چه شهری هستند، بله، مشکل دقیقا همینجاست، به جزء شهر آنامین که ظاهرا آنها درستش کردند (خنده تماشاگران) این پرچمها در همه جای ایالات متحده وجود دارد. معادل اروپایی از مُهر شهرداری نشان خانواده سلطنتی، و این چیزی است که ما می توانیم درسی بگیریم که چگونه چیزی را درست طراحی کنیم. خوب این نشان سلطنتی آمستردام هست. اگر در شهری در ابالات متحده بود،
احتمالا پرچم این شکلی می شد. موافقید، بله. ( خنده) اما به جای آن، پرچم امستردام این شکلی است. به جای آنکه نشان خانوادگی را روی یک پیش زمینه ثابت بگذارند و زیرا آن بنویسند "آمستردام". آنها تنها یک عنصر کلیدی را برداشتند ، یک سپر را، و آن را تبدیل کردند به زمخت ترین پرچم دنیا. ( خنده تماشاگران) ( تشویق) و به دلیل اینکه خیلی زمخت هست، این پرچم و صلیب ها در سراسر آمستردام پیدا می شوند، درست مثل شیکاگو، آنها از آن استفاده می کنند. حتی اگر مهر و بر روی یک ملحفه پرچم به طور دردناک باشد
و برای من توهین آمیز باشد، هیچ چیز نمیتواند رشته خراب پرچم شناسی را محیا کند. آمادهاید؟ این پرچم میلواکی، ویسکانسین است. ( خنده تماشاگران) منظورم این هست که متمایز هست، من هم این را بهشون می دهم. استیو کُدییس: این در سال ۱۹۸۸ به تصویب رسید. مارس: شهر مسابقه‌ای برگزار کرد مشتی از بخش‌های بنیادی را بهمراه ا نواع طراحیها کنار هم جمع کردند. استیو کُدییس: و یک عضو انجمن شهر به نام فرد استفان همه این بخش های بنیادی را کنار هم گداشت
تا پرچم کنونی میلواکی را بسازد. مارس: این پرچم سینک آشپزخانه هست. یک چرخ دنده غول پیکر نمایانگر صنعت است، یک کشتی برای اینکه بندر است، یک خوشه قول‌پیکر گندم که ادای احترام به صنعت آبجوسازی می کند. یک بی نظمی تمام عیار، و استیو کُدیس، طراح گرافیک اهل میلواکی هست که می خواهد این را تغییر دهد. استیو: واقعا افتضاح هست. حداقل از طرف شهر این را می گویم، که یک قدم اشتباه بوده. مارس: اما آنچه که پرچم میلواکی در صدر این لیست قرار میدهد، نشان دادن تقلید مسخره آمیزی از خودش هست،
که تصویری از پرچم جنگ داخلی میلواکی هست. استیو: این آخرین عنصر توی آن که بیشتر از بیش مضحک‌ترش می کند، طراحی پرچم با پرچم میلواکی است. مارس: بر روی پرچم، بله . بله. بله.( خنده) بله. ( موسیقی) میلواکی شهر فوق العاده ای هست. من آنجا بوده ام. من عاشقش هستم. با این حال، ناامید کننده ترین بخش این پرچم، این است که دو بار بطور اساسی دوباره طراحی شده. آخرین بار در سال ۲۰۰۱. ۱۰۵ طرح رسید. تد کی آی: اما در آخر، اعضاء هیت‌مدیره هنر میلواکی
تصمیم گرفتند که که هیچیک از طرح های دریافت شده برفراز شهر برافراشته نشوند. مارس: آنها نمی‌توانستند موافقت کنند که تغییر کند!( خنده) با اندازه کافی دلسردکننده هست که باعث شود شما فکر کنید که طراحی خوب و دموکراسی با هم همخوانی ندارند. اما استیو کوتاس یکبار دیگر سعی می کند تا پرچم میلواکی را دوباره طراحی کد. استیو کوتاس: من معتقدم که میلواکی شهر عالیه. و هر شهر خیلی خوبی مستحق یک پرچم خیلی خوب هست. راموس: استیو هنوز از طرحش پرده برداری نکرده. یکی از چیزهایی که برای اینگونه چیزها پیشنهاد می شود این هست که باید مردم را دخالت دهید،
و سپس طراحیتان را نشان دهید. اما این یک ترفند است. اگر بخواهید که یک پرچم خیلی خوب را طراحی کنید، یک پرچمی مثل مال شیکاگو و یا واشینگتن دی سی، با رسم آن بر روی یک کاغذ ۲/۵ در ۴ ساتیمتر شروع کنید. طرح شما باید در این مستطیل کوچک جا بگیرد. به این دلیل. تد کی آی: یک پرچم یک متر بر یک و نیم متر بر روی تیرکی با ارتفاع ۳۰ متر به اندازه مستطیلی ۲/۵ در ۳ که حدود ۳۸ سانتیمتر از چشم فاصله دارد دیده می شود. متعجب خواهید شد که چقدراین طراحی قانع کننده و ساده خواهد بود
هنگامی خودتان را در محدودیت ها نگه دارید. مارس: با این حال، برگردیم به پرچم سانفرانسیسکو. ایا چیزی هست که ما بتوانیم انجام دهیم؟ تد کی ای: دوست دارم بگویم که در هر پرچم بدی یک پرچم خوب وجود دارد.( خنده تماشاگران) راهی که پرچم سانفرانسیسکو را می توان بک پرچم خوب ساخت این هست که شعار را از آن بردارید زیرا نمیتوانید آن را از فاصله دور بخوانید. نام را از روی آن بردارید، شاید حتی خط حاشیه را ضخیم‌تر کنید، بنابراین بخشی از پرچم خواهد بود. من ققنوس را انتخاب می کنم و آن را عنصر بزرگی
در وسط پرچم می کنم. مارس: اما ققنوس موجود باید برود. تد کی آی: من خیلی ساده ققنوس را تغییر شکل می دهم. پرنده ای بزرگ با بالهای گسترده ای که از زبانه های آتش بیرون می اید به تصویر می کشم. بر این زبانه های آتش تاکید می کنم. مارس: این پرچم سانفرانسیسگو توسط فرانگ کیمیرو طراحی شده بر اساس پیشنهادات تد کی ای. نمی دانم او چه کاری می تواند بکند اگر ما کاملا بی قید باشیم و این دستورالعمل ها را دنبال کنیم. طرفداران برنامه رادیویی و پادکست من شنیده اند که من از پرچم ها ایراد گرفته ام. برای من پیشنهادات دیگری برای طراحی پرچم فرستاده اند.
این را نیل موستت فرستاده. هر دو اینها خیلی بهتر هستند. و فکر می کنم اگر آنها پذیرفته شوند، انها را اطراف شهر خواهم دید. در جهاد من برای درست کردن پرچم های زیباتری در جهان، خیلی از شنوندگان دست بکار شدند و پرچم ها را با امکان سنجی دوباره طراحی کردند و برای اینکه بطور رسمی تصویب شوند ارائه دادند. اگر پرچم شهرت را دوست داری، آن را برافراشته کن، حتی اگر یکی دو تا نقص هم داشته باشد. من اهمیتی نمیدهم. اما اگر پرچم شهرت را نمی بینی، شاید اصلا وجود نداشته باشد، اما شاید هم باشد،
و خوب نیست. و شهامت داشته باش تا تلاش کنی تا آن را تغییر دهی. همینکه با بیشتر و بیشتر وبیشتر شهرنشین می شویم، پرچم شهر نه تنها نمادی از محل شهرمان هست، بلکه می تواند تبدیل به نمادی از اینکه ما چگونه به طراحی شهرمان توجه داریم نیز باشد، بخصوص امروزه، که مردم بیشتر نسبت به طراحی آگاه و هوشیارند. و فکر می کنم آگاهی نسبت به طراحی همواره بالا بوده. یک پرچم خوب طراحی شده، می تواند شاخصی باشد برای اینکه چگونه یک شهرستان نسبت به طراحی توجه دارد. در سیستم حمل و نقل عمومی، این محل پارک خودروها و علائم رانندگی باشد.
ممکن است به نظر بیهوده باشد، اینطور نیست. تد کی ای: اغلب هنگامی که رهبران شهرها می گویند، "ما کارهای مهمتری از پرچم داریم که باید نگرانشان باشیم." پاسخ من این است، " اگر پرچم خوبی برای شهر داشته باشید، شما پرچمی برای مردم دارید که تحت آن با موضوعات مهمتری روبرو هستند." مارس: من مستقیما چیزی که پرچم خوب می تواند انجام دهد را در شهر شیکاگو دیدم. پیوند بین طراحی خوب و احساس افتخار مدنی را در همه جا نیاز داریم. بهترین بخش پرچم شهرداری این است که ما صاحب آن هستیم.
آنها یک منبع بازی هستند و زبان طراحی عمومی برای جامعه هستند. هنگامی که ما خوب ان را انجام می دهیم، قابل استفاده در جاهای مختلف، قابل پذیرش و قدرتمند هستند. می توانیم نام تجاری و طراحی گرافیکی شهرمان را با پرچم خوب کنترل کنیم، اما در عوض با داشتن پرچم بد، اینکار را نمی توانیم بکنیم. ما قلمرومان را به تیمهای ورزشی و گروهای بازرگانی و گردشگران گسترش میدهیم. تیم های ورزشی می توانند بروند و قلب ما را بشکنند. با وجود اینکه، برخی از ما واقعا اهمیتی به ورزش نمی دهیم. کمپینگ های گردشگری می توانند پر هیاهو و بی خاصیت باشند.
اما پرچم خوب مُعرف شهر ما به این افراد و مردمش به جهان هست. هنگامی که این یک پرچم زیباست، آن ارتباط زیباست. خب شاید همه پرچم های شهر بتوانند الهام بخش مانند هنگ کنگ، پورتلند و یا تروندهایم باشند، و تمامی این پرچم های بد را مانند پرچم سانفرانسیسکو، میلواکی، و یا سایدر راپیدز را کنار بگذاریم، و در نهایت، هنگامی که همه اینها را انجام دادیم، می توانیم کاری برای پوکاتلو، آیداهو، که بر اساس نظر سازمان پرچم شناسی آمریکایی شمالی می باشد
که بدترین پرچم آمریکای شمالیست. ( خنده تماشاگران) ( تشوریق تماشاگران) بله. این یک علامت تجاری به نماد مردم دارد.( خنده تماشاگران) وقتی به آن نگاه می کنم مرا آزار می دهد. سپاسگزارم که شنونده این برنامه بودید. ( تشویق تماشاگران) ["موسیقی توسط: Melodium (@melodiumbox) and Keegan DeWitt (@ke
I know what you're thinking: "Why does that guy get to sit down?" That's because this is radio. (Music) I tell radio stories about design, and I report on all kinds of stories: buildings and toothbrushes, mascots and wayfinding and fonts. My mission is to get people to engage with the design that they care about so they begin to pay attention to all forms of design. When you decode the world with design intent in mind, the world becomes kind of magical. Instead of seeing the broken things, you see all the little bits of genius
that anonymous designers have sweated over to make our lives better. And that's essentially the definition of design: making life better and providing joy. And few things give me greater joy than a well-designed flag. (Laughter) Yeah! (Applause) Happy 50th anniversary on your flag, Canada. It is beautiful, gold standard. Love it. I'm kind of obsessed with flags. Sometimes I bring up the topic of flags, and people are like, "I don't care about flags,"
and then we start talking about flags, and trust me, 100 percent of people care about flags. There's just something about them that works on our emotions. My family wrapped my Christmas presents as flags this year, including the blue gift bag that's dressed up as the flag of Scotland. I put this picture online, and sure enough, within the first few minutes, someone left a comment that said, "You can take that Scottish Saltire and shove it up your ass." (Laughter) See, people are passionate about flags, you know? That's the way it is. What I love about flags
is that once you understand the design of flags, what makes a good flag, what makes a bad flag, you can understand the design of almost anything. So what I'm going to do here is, I cracked open an episode of my radio show, "99% Invisible," and I'm going to reconstruct it here on stage, so when I press a button over here -- Voice: S for Sound -- Roman Mars: It's going to make a sound, and so whenever you hear a sound or a voice or a piece of music, it's because I pressed a button. Voice: Sound. RM: All right, got it? Here we go.
Three, two. This is 99% Invisible. I'm Roman Mars. (Music) Narrator: The five basic principles of flag design. Roman Mars: According to the North American Vexillological Association. Vexillological. Ted Kaye: Vexillology is the study of flags. RM: It's that extra "lol" that makes it sound weird. Narrator: Number one, keep it simple. The flag should be so simple that a child can draw it from memory. RM: Before I moved to Chicago in 2005, I didn't even know cities had their own flags. TK: Most larger cities do have flags.
RM: Well, I didn't know that, that's Ted Kaye, by the way. TK: Hello. RM: He's a flag expert, he's a totally awesome guy. TK: I'm Ted Kaye, I have edited a scholarly journal on flag studies, and I am currently involved with the Portland Flag Association and the North American Vexillological Association. RM: Ted literally wrote the book on flag design. Narrator: "Good Flag, Bad Flag." RM: It's more of a pamphlet, really, it's about 16 pages. TK: Yes, it's called "Good Flag, Bad Flag: How to Design a Great Flag." RM: And that first city flag I discovered in Chicago is a beaut:
white field, two horizontal blue stripes, and four six-pointed red stars down the middle. (Sound) Narrator: Number two, use meaningful symbolism. TK: The blue stripes represent the water, the river and the lake. Narrator: The flag's images, colors or pattern should relate to what it symbolizes. TK: The red stars represent significant events in Chicago's history. RM: Namely, the founding of Fort Dearborn on the future site of Chicago, the Great Chicago Fire, the World Columbian Exposition, which everyone remembers because of the White City,
and the Century of Progress Exposition, which no one remembers at all. Narrator: Number three, use two to three basic colors. TK: The basic rule for colors is to use two to three colors from the standard color set: red, white, blue, green, yellow and black. RM: The design of the Chicago flag has complete buy-in with an entire cross-section of the city. It is everywhere; every municipal building flies the flag. Whet Moser: There's probably at least one store on every block near where I work that sells some sort of Chicago flag paraphernalia. RM: That's Whet Moser from Chicago magazine.
WM: Today, just for example, I went to get a haircut, and when I sat down in the barber's chair, there was a Chicago flag on the box that the barber kept all his tools in, and then in the mirror, there was a Chicago flag on the wall behind me. When I left, a guy passed me who had a Chicago flag badge on his backpack. RM: It's adaptable and remixable. The six-pointed stars in particular show up in all kinds of places. WM: The coffee I bought the other day had a Chicago star on it. RM: It's a distinct symbol of Chicago pride. TK: When a police officer or a firefighter dies in Chicago, often it's not the flag of the United States on his casket.
It can be the flag of the city of Chicago. That's how deeply the flag has gotten into the civic imagery of Chicago. RM: And it isn't just that people love Chicago and therefore love the flag. I also think that people love Chicago more because the flag is so cool. TK: A positive feedback loop there between great symbolism and civic pride. RM: OK, so when I moved back to San Francisco in 2008, I researched its flag, because I had never seen it in the previous eight years I lived there. And I found it, I am sorry to say, sadly lacking. (Laughter) I know.
It hurts me, too. (Laughter) TK: Well, let me start from the top. Narrator: Number one, keep it simple. TK: Keeping it simple. Narrator: The flag should be so simple that a child can draw it from memory. TK: It's a relatively complex flag. RM: OK, here we go, OK. The main component of the San Francisco flag is a phoenix representing the city rising from the ashes after the devastating fires of the 1850s. TK: A powerful symbol for San Francisco. RM: I still don't really dig the phoenix.
Design-wise, it manages to both be too crude and have too many details at the same time, which if you were trying for that, you wouldn't be able to do it, and it just looks bad at a distance, but having deep meaning puts that element in the plus column. Behind the phoenix, the background is mostly white, and then it has a substantial gold border around it. TK: Which is a very attractive design element. RM: I think it's OK, but -- (Laughter) here come the big no-nos of flag design. Narrator: Number four, no lettering or seals.
Never use writing of any kind. RM: Underneath the phoenix, there's a motto on a ribbon that translates to "Gold in peace, iron in war," plus -- and this is the big problem -- it says San Francisco across the bottom. TK: If you need to write the name of what you're representing on your flag, your symbolism has failed. (Laughter) (Applause) RM: The United States flag doesn't say "USA" across the front. In fact, country flags, they tend to behave. Like, hats off to South Africa and Turkey and Israel and Somalia and Japan and Gambia.
There's a bunch of really great country flags, but they obey good design principles because the stakes are high. They're on the international stage. But city, state and regional flags are another story. (Laughter) There is a scourge of bad flags -- (Laughter) and they must be stopped. (Laughter) (Applause) That is the truth and that is the dare. The first step is to recognize that we have a problem. (Laughter) A lot of people tend to think that good design
is just a matter of taste, and quite honestly, sometimes it is, actually, but sometimes it isn't, all right? (Laughter) Here's the full list of NAVA flag design principles. Narrator: The five basic principles of flag design. Narrator: Number one. TK: Keep it simple. Narrator: Number two. TK: Use meaningful symbolism. Narrator: Number three. TK: Use two to three basic colors. Narrator: Number four. TK: No lettering or seals. Narrator: Never use writing of any kind. TK: Because you can't read that at a distance. Narrator: Number five. TK: And be distinctive.
RM: All the best flags tend to stick to these principles. And like I said before, most country flags are OK. But here's the thing: if you showed this list of principles to any designer of almost anything, they would say these principles -- simplicity, deep meaning, having few colors or being thoughtful about colors, uniqueness, don't have writing you can't read -- all those principles apply to them, too. But sadly, good design principles are rarely invoked in US city flags. Our biggest problem seems to be that fourth one. We just can't stop ourselves from putting our names on our flags,
or little municipal seals with tiny writing on them. Here's the thing about municipal seals: They were designed to be on pieces of paper where you can read them, not on flags 100 feet away flapping in the breeze. So here's a bunch of flags again. Vexillologists call these SOBs: Seals on a bedsheet -- (Laughter) and if you can't tell what city they go to, yeah, that's exactly the problem, except for Anaheim, apparently, they fixed it. (Laughter)
These flags are everywhere in the US. The European equivalent of the municipal seal is the city coat of arms ... and this is where we can learn a lesson for how to do things right. So this is the city coat of arms of Amsterdam. Now, if this were a United States city, the flag would probably look like this. You know, yeah. (Laughter) But instead, the flag of Amsterdam looks like this. Rather than plopping the whole coat of arms on a solid background and writing "Amsterdam" below it,
they just take the key elements of the escutcheon, the shield, and they turn it into the most badass city flag in the world. (Laughter) (Applause) And because it's so badass, those flags and crosses are found throughout Amsterdam, just like Chicago, they're used. Even though seal-on-a-bedsheet flags are particularly painful and offensive to me, nothing can quite prepare you for one of the biggest train wrecks in vexillological history. (Laughter) Are you ready?
It's the flag of Milwaukee, Wisconsin. (Laughter) I mean, it's distinctive, I'll give them that. Steve Kodis: It was adopted in 1955. RM: The city ran a contest and gathered a bunch of submissions with all kinds of designs. SK: And an alderman by the name of Fred Steffan cobbled together parts of the submissions to make what is now the Milwaukee flag. RM: It's a kitchen sink flag. There's a gigantic gear representing industry, there's a ship recognizing the port, a giant stalk of wheat
paying homage to the brewing industry. It's a hot mess, and Steve Kodis, a graphic designer from Milwaukee, wants to change it. SK: It's really awful. It's a misstep on the city's behalf, to say the least. RM: But what puts the Milwaukee flag over the top, almost to the point of self-parody, is on it is a picture of the Civil War battle flag of the Milwaukee regiment. SK: So that's the final element in it that just makes it that much more ridiculous, that there is a flag design within the Milwaukee flag. RM: On the flag. Yeah. Yeah.
(Laughter) Yeah. (Music) Now, Milwaukee is a fantastic city. I've been there, I love it. The most depressing part of this flag, though, is that there have been two major redesign contests. The last one was held in 2001. 105 entries were received. TK: But in the end, the members of the Milwaukee Arts Board decided that none of the new entries were worthy of flying over the city. RM: They couldn't agree to change that thing! (Laughter) That's discouraging enough to make you think
that good design and democracy just simply do not go together. (Laughter) But Steve Kotas is going to try one more time to redesign the Milwaukee flag. SK: I believe Milwaukee is a great city. Every great city deserves a great flag. RM: Steve isn't ready to reveal his design yet. One of the things about proposing one of these things is you have to get people on board, and then you reveal your design. But here's the trick: If you want to design a great flag, a kick-ass flag like Chicago's or DC's, which also has a great flag,
start by drawing a one-by-one-and-a-half-inch rectangle on a piece of paper. Your design has to fit within that tiny rectangle. Here's why. TK: A three-by-five-foot flag on a pole 100 feet away looks about the same size as a one-by-one-and-a-half-inch rectangle seen about 15 inches from your eye. You'd be surprised by how compelling and simple the design can be when you hold yourself to that limitation. RM: Meanwhile, back in San Francisco. Is there anything we can do? TK: I like to say that in every bad flag there's a good flag trying to get out.
The way to make San Francisco's flag a good flag is to take the motto off because you can't read that at a distance. Take the name off, and the border might even be made thicker, so it's more a part of the flag. And I would simply take the phoenix and make it a great big element in the middle of the flag. RM: But the current phoenix, that's got to go. TK: I would simplify or stylize the phoenix. Depict a big, wide-winged bird coming out of flames. Emphasize those flames. RM: So this San Francisco flag was designed by Frank Chimero
based on Ted Kaye's suggestions. I don't know what he would do if we was completely unfettered and didn't follow those guidelines. Fans of my radio show and podcast, heard me complain about bad flags. They've sent me other suggested designs. This one's by Neil Mussett. Both are so much better. (Laughter) And I think if they were adopted, I would see them around the city. In my crusade to make flags of the world more beautiful, many listeners have taken it upon themselves to redesign their flags and look into the feasibility
of getting them officially adopted. (Music) If you see your city flag and like it, fly it, even if it violates a design rule or two. I don't care. But if you don't see your city flag, maybe it doesn't exist, but maybe it does, and it just sucks, and I dare you to join the effort to try to change that. As we move more and more into cities, the city flag will become not just a symbol of that city as a place, but also, it could become a symbol of how that city considers design itself,
especially today, as the populace is becoming more design-aware. And I think design awareness is at an all-time high. A well-designed flag could be seen as an indicator of how a city considers all of its design systems: its public transit, its parks, its signage. It might seem frivolous, but it's not. TK: Often when city leaders say, "We have more important things to do than worry about a city flag," my response is, "If you had a great city flag, you would have a banner for people to rally under to face those more important things."
(Music) RM: I've seen firsthand what a good city flag can do in the case of Chicago. The marriage of good design and civic pride is something that we need in all places. The best part about municipal flags is that we own them. They are an open-source, publicly owned design language of the community. When they are done well, they are remixable, adaptable, and they are powerful. We could control the branding and graphical imagery of our cities with a good flag, but instead, by having bad flags we don't use,
we cede that territory to sports teams and chambers of commerce and tourism boards. Sports teams can leave and break our hearts. And besides, some of us don't really care about sports. And tourism campaigns can just be cheesy. But a great city flag is something that represents a city to its people and its people to the world at large. And when that flag is a beautiful thing, that connection is a beautiful thing. So maybe all the city flags can be as inspiring as Hong Kong or Portland or Trondheim,
and we can do away with all the bad flags like San Francisco, Milwaukee, Cedar Rapids, and finally, when we're all done, we can do something about Pocatello, Idaho, considered by the North American Vexillological Association as the worst city flag in North America. [Proud to be Pocatello] (Laughter) (Applause) Yeah. (Applause) That thing has a trademark symbol on it, people. (Laughter) That hurts me just to look at.
(Laughter) Thank you so much for listening. (Applause) [Music by: Melodium (@melodiumbox) and Keegan DeWitt (@k