26703715 مشاوره آموزشی رایگان

26703715 مشاوره آموزشی رایگان

چگونه سخن بگوییم تا مردم علاقه مند به شنیدن بشوند

Julian Treasure

How to speak so that people want to listen

Have you ever felt like you're talking, but nobody is listening? Here's Julian Treasure to help. In this useful talk, the sound expert demonstrates the how-to's of powerful speaking — from some handy vocal exercises to tips on how to speak with empathy. A talk that might help the world sound more beautiful.


تگ های مرتبط :

Culture, Sound, Speech
صدای انسان سازی است که همه ما می نوازیم احتمالا قدرتمندترین صدای دنیاست تنها چیزی هست که میتونه یک جنگ براه بندازه یا بگه "عاشقتم" و بسیاری از انسانها تجریه دارن که وقتی اونها صحبت میکنند، مردم بهشون گوش نمیکنند. و چرا؟ چطور میتونیم قدرتمندانه صحبت کنیم تا بتونیم دنیا رو تغییر بدیم؟ آنجه که من میخواهم پیشنهاد بدم، چندتا عادت هست که باید ازشون دوری کنیم که من برای راحتی شما هفت خطای بزرگ و کشنده رو لیست کردم
ادعا نمیکنم که این لیست کامل هست اما این هفت تا به نظر خیلی بزرگ هستند چیزهایی که به راحتی میتونیم بهشون عادت کنیم. اول، غیبت بدگویی کردن پشت سر کسی که حضور نداره عادت خوبی نیست و همه ما بخوبی میدونیم که که شخصی که غیبت میکنی، ۵ دقیقه بعد غیبت ما رو خواهد کرد. دوم، قضاوت میدونیم که چه کسانی این طوری هستند در صحبت کردن و این خیلی سخته که به این طور آدما گوش کنید اگه بدونی که قضاوت خواهی شد و در عین حال ازت انتظار بیشتری خواهند داشت سوم، منفی گرایی
میتونید به این مبتلا بشید مادرمن ، در سالهای آخر زندگی اش خیلی خیلی منفی شد و خیلی سخت بود که بهش گوش کنی یک روز یادم میاد، بهش گفتم امروز اول اکتبر هست و اون گفت، "آره میدونیم، وحشتناک نیست؟" (خنده حضار) خیلی سخته به حرف کسی که اینقدر منفی هست گوش بکنی و شکل دیگه منفی گرایی شکایت کردن هست خوب، این یک هنر ملی انگلیس هست این ورزش ملی ما هست. ما در مورد هوا درباره ورزش، سیاست، و همه چیز شکایت میکنیم اما گله و شکایت خیلی بدبختی ویروسی هست اون نور آفرین و روشنایی بخش در جهان نیست
عذر و بهانه، همه ما این آدما رو میشناسیم ممکنه که همه ما این مدلی بودیم بعضی از مردم اتهام پراکن هستند اونها فقط اتهام ها رو پاس میدن به بقیه و هیچ مسئولیتی برای کارهاشون قبول نمیکنند. و دوباره، این خیلی سخته به کسی که این مدلی هست گوش کنی یکی به آخر، ششمی از هفت تا اغراق و داستان بافی که در واقع گاهی کلام مون رو بی ارزش میکنه بعنوان مثال، من از اگر یک چیزی رو ببینم که واقعا عالی هست چی باید بگم؟ (خنده حضار) و البته این غلو و زیاده گویی تبدیل به دروغ میشه
دروغ های متوالی، و ما نمیخواهیم به کسانی که میدونیم بهمون دروغ میگن گوش بدهیم و بالاخره، تعصب و عقیده بی دلیل سردرگمی در حقایق و نظرهای شخصی وقتی این دو دسته چیزها قاطی میشن شما دارین به باد گوش میکنید میدونید، وقتی فردی داره با نظریه های اش چنان داستان بافی میکنه که اینگار عین واقعیت هست خیلی سخته که بهش گوش بکنید پس، این هفت خطای کشنده در صحبت کردن هست. چیزهایی هستند که فکر میکنم باید ازشون پرهیز کنیم اما آیا راه مثبتی هست که بشه در موردش فکر کرد؟ بله، هست چیزهایی که میخواهم پیشنهاد کنم 4 تا
از مبانی بسیار قدرتمند هستند که ما باید دنبال کنیم اگر بخواهیم که کلاممون قدرتمند بشه و در دنیا تغییری ایجاد کنیم خوشبختانه، این ۴ تا دستور ، یک کلمه رو میسازند کلمه "HAIL" که معنای بسیار ارزنده ای داره در مورد چیزهایی که از آسمان میفته و به سر شما میخوره صحبت نمیکنم بلکه در مورد این تعریف صحبت میکنم مشتاقانه به استقبال رفتن همونطوری که فکر میکنم واژه های ما دریافت میشه اگر ما به این ۴ چیز پای بند باشیم خوب، اون چهار تا چی هستند؟ ببینید میتونید حدس بزنید؟
H اول کلمه صداقت در مورد چیزهایی که میگید صادق باشید، روراست و شفاف A برای اصالت، فقط خودتون باشید یکی از دوستانم این رو اینطوری توصیف میکنه که روی درستی خودت بایست که فکر میکنم یک تعریف بسیار عالی هست حرف I (آی) برای واژه کمال، به حرف خودت عمل کن یعنی کاری که خودت میگی رو انجام بده و کسی باش که مردم میتونند اعتماد کنند و حرف L برای کلمه عشق منظورم عشق عاطفی نیست اما منظورم اینه که برای مردم خوب بخواهی، به 2 دلیل اولا، فکر میکنم صداقت محض ممکنه چیزی که ما میخواهیم نباشه
مننظور اینه، خدای من ، چقدر زشت شدی امروز شاید این لازم نباشه صداقت همراه با عشق چیز بسیار خوبی هست اما همچنین، اگر واقعا خوبی کسی رو بخواهید خیلی سخته که اون رو قضاوت کنید حتی مطمئن نیستم که شما بتونید این ۲ کار رو با هم انجام بدین پس HAIL همچنین، حالا این همونی هست که شما میگی و شبیه یک شعر قدیمی شد، چیزی که میگی همچنین روشی هست که شما بیان میکنی شما یک جعبه ابزار قوی دارید این ابزار فوق العاده است و همچنین یک جعبه ابزاری هست که تعداد کمی تونستند بازش کنند
میخوام یکم اینجا کندو کام کنم با شما و چندتا ابزار خوب و در بیارم که شاید دوست داشته باشید با خودتون ببرید و باهاش بازی کنید که قدرت تکلم شما رو اقزایش میده بعنوان مثال "ثبات" ثبات فالستو ممکنه که خیلی اوقات زیاد مفید نباشه اما یک ثباتی در این بین هست نمیخوایم خیلی وارد جزئیات تخصصی بشم برای شما که مربی صدا هستید اما شما میتونید صدای خودتون رو موقعیت شناسی کنید پس اگر من با دماغم صحبت کنم ، شما تفاوت رو متوجه میشید اما اگر برم پایین تو گلوم جایی که بیشتر ما ها از اونجا اکثرا صحبت میکنیم
اما اگر شما وزن بخواهید باید برید پایین توی سینه متوجه تفاوت می شید؟ ما با صدای پایین به سیاستمداران رای میدیم، بله درسته چون با عمق و قدرت همراه هست و توانایی این ثبات هست بعد ما "تیمبر" داریم اینطوری هست که صدای شما احساس میشه مجددا، تحقیقات نشون میده که ما صداهایی رو ترجیح میدیم که غنی، نرم، و گرم باشه، مثل شکلات داغ اگر صدای شما اینطوری نیست دنیا به آخر نرسیده چون شما میتونید تعلیم ببینید برید و مربی صدا بگیرید
و چیزهای عجیبی هست که میتونید انجام بدین با نفس کشیدن، با تمرین بدنی و ممارست تا بتونید "تیمبر" صداتون رو تقویت کنید بعد "عروض"، من عاشم عروض هستم این صدای آواز خوندنه، شبه زبان که ما استفاده میکنیم تا معانی رو برسونیم این ریشه مفاهیم در مکالمه هست گوش کردن به مردمی که همیشه با یک نت صحبت میکنند خیلی دشوار هست اینگار که اصلا "عروض" ندارن این همونجایی هست که دنیای یکنواختی از اونجا شروع میشه یا یکنواختی و یک نوایی همچنین ما "عروض" تکراری داریم که میاد
جاییکه هر جمله به شکل جمله سوالی ادا میشه اینگار که سوالی بوده در حالیکه سوال نبوده، بلکه یک جمله خبری بوده (خنده حضار) و اگر این رو دائما تکرار کنید در واقع توان مندیهاتون رو برای تکلم با "عروض" کم میکنه که من فکر میکنم خجالت آوره پس بیاید تلاش کنیم تا عادت رو ترک کنیم گام. من میتونم خیلی خیلی هیجانی بشم بوسیله گقتن خیلی سریع یک چیز یا میتونم آهسته بگم برای تاکید بیشتر و در انتها، دوست قدیمی ما هست سکوت کمی سکوت در یک سخنرانی
ایرادی نداره، داره؟ نیازی نیست با اوووووم و آهاااااا سکوت رو از بین ببریم بلکه میتونه خیلی قدرتمند باشه البته گاهی اوقات گام و اوج میتونند همراه بشن تا یک صدای بالا رو بسازن، اما شما میتونید فقط با اوج این رو بسازید کلیدای من رو کجا گذاشتی؟ کلیدای من رو کجا گذاشتی؟ کمی معنای متفاوتی داره در این دو نوع گفتار و در نهایت حجم صدا من واقعا میتونم با حجم صدا هیجانی بشم ببخشید اگر کسی رو ترسوندم یا، میتونم توجه مخاطب رو با خیلی آرام شدن جلب کنم
بعض آدمها دائما در حال انتشار هستند سعی کنید اینکار رو نکنید به اینکار sodcasting (آب پراکنی) میگن با بی توجهی چیره کردن صداتون به کسانی که در اطرافتون هستند. البته، وقتی اکثر این مشکلات براتون عارض بشه زمانی هست که باید کار مهمی در موردش بکنید ممکنه که در حال ایراد یک سخنرانی روی یک سن مثل اینجا باشید که ممکنه درخواست خواستگاری کردن درخواست افزایش حقوق ، و یا صحبت در مورد ازدواج هر چی که هست، اگر واقعا مهم هست شما باید به این جعبه ابزار توجه کنید و موتوری که قراره روش کار کنید
و هیچ موتوری بدون گرم کردن خوب کار نمیکنه صداتون رو گرم کنید اجازه بدین بهتون نشون بدم چطوری اینکار رو بکنید دوست دارین برای چند لحظه بایستید میخوام بهتون 6 تا تمرین گرم کردن صدا بدم که قبل از هر سخنرانی انجام بدین میدم هروقت که میخاین برای یک سخنرانی خیلی مهم برید، این کارها رو بکنید اول، دستا بالا، نفس عمیق بازدم، اوووووه، اینطوری یک بار دیگه آاااه، خیلی خوبه حالا میخواهیم لب هامون رو گرم کنیم و میخوایم بگیم با، با، با ، با خیلی خوبه
و حالا برررررررررررررررر دقیقا مثل وقتی بچه بودیم و حالا لب ها باید حسابی آماده شده باشن حالا میخواهیم بریم سراغ زبان با اغراق لا لا لا لا لا لا لا عالیه. دارین خوب می شین و حالا،رررررررررررررررررررررر این مثل شامپاین برای زبان می مونه و آخر، اگر بخواهم فقط یک کار بکنم صدایی شبیه آژیر این خیلی خوبه، با we شروع میشه و با aw تموم میشه we بالا هست و aw پایین پس بریم weeeeeeeeaaawwwww عالیه برای خودتون یک دستی بزنید
لطفا بشینید، متشکرم (تشویق حضار) دفعه بعد که میخواین صحبت کنید، اینکار رو اول انجام بدین حالا فقط اجازه بدین که من صحبتم رو جمع کنم این یک مسئله مهمه این جایی هست که ما الان هستیم، درسته؟ ما خیلی خوب صحبت نمیکنیم برای مردم که گوش نمیکنند در محیطی که مملوء از نویز و صداهای بد هست من در این مورد روی این سن صحبت کردم در زمانهای مختلف دنیا چه شکلی خواهد بود اگر ما با قدرت با مردمی که هوشیارانه گوش میکردن صحبت میکردیم در محیطی که تمام ابزارها رو داشت
یا حتی کمی فراتر برید دنیا چه مدلی خواهد بود اگر ما هوشمندانه صدا ها را تولید میکردیم و صداها رو هوشمندانه استفاده میکردیم و محیط پیرامونمون رو هوشمندانه برای صدا طراحی میکردیم اون موقع دنیایی بود که واقعا صداهای زیبایی داشت و جایی که فهمیدن یک پدیده نرمال میبود و این یک ایده ای است که ارزش پخش کردن داره. متشکرم متشکر
The human voice: It's the instrument we all play. It's the most powerful sound in the world, probably. It's the only one that can start a war or say "I love you." And yet many people have the experience that when they speak, people don't listen to them. And why is that? How can we speak powerfully to make change in the world? What I'd like to suggest, there are a number of habits that we need to move away from. I've assembled for your pleasure here seven deadly sins of speaking. I'm not pretending this is an exhaustive list, but these seven, I think, are pretty large habits that we can all fall into.
First, gossip. Speaking ill of somebody who's not present. Not a nice habit, and we know perfectly well the person gossiping, five minutes later, will be gossiping about us. Second, judging. We know people who are like this in conversation, and it's very hard to listen to somebody if you know that you're being judged and found wanting at the same time. Third, negativity. You can fall into this. My mother, in the last years of her life, became very negative, and it's hard to listen. I remember one day, I said to her, "It's October 1 today,"
and she said, "I know, isn't it dreadful?" (Laughter) It's hard to listen when somebody's that negative. (Laughter) And another form of negativity, complaining. Well, this is the national art of the U.K. It's our national sport. We complain about the weather, sport, about politics, about everything, but actually, complaining is viral misery. It's not spreading sunshine and lightness in the world. Excuses. We've all met this guy. Maybe we've all been this guy. Some people have a blamethrower.
They just pass it on to everybody else and don't take responsibility for their actions, and again, hard to listen to somebody who is being like that. Penultimate, the sixth of the seven, embroidery, exaggeration. It demeans our language, actually, sometimes. For example, if I see something that really is awesome, what do I call it? (Laughter) And then, of course, this exaggeration becomes lying, and we don't want to listen to people we know are lying to us. And finally, dogmatism. The confusion of facts with opinions.
When those two things get conflated, you're listening into the wind. You know, somebody is bombarding you with their opinions as if they were true. It's difficult to listen to that. So here they are, seven deadly sins of speaking. These are things I think we need to avoid. But is there a positive way to think about this? Yes, there is. I'd like to suggest that there are four really powerful cornerstones, foundations, that we can stand on if we want our speech to be powerful and to make change in the world. Fortunately, these things spell a word.
The word is "hail," and it has a great definition as well. I'm not talking about the stuff that falls from the sky and hits you on the head. I'm talking about this definition, to greet or acclaim enthusiastically, which is how I think our words will be received if we stand on these four things. So what do they stand for? See if you can guess. The H, honesty, of course, being true in what you say, being straight and clear. The A is authenticity, just being yourself. A friend of mine described it as standing in your own truth,
which I think is a lovely way to put it. The I is integrity, being your word, actually doing what you say, and being somebody people can trust. And the L is love. I don't mean romantic love, but I do mean wishing people well, for two reasons. First of all, I think absolute honesty may not be what we want. I mean, my goodness, you look ugly this morning. Perhaps that's not necessary. Tempered with love, of course, honesty is a great thing. But also, if you're really wishing somebody well, it's very hard to judge them at the same time.
I'm not even sure you can do those two things simultaneously. So hail. Also, now that's what you say, and it's like the old song, it is what you say, it's also the way that you say it. You have an amazing toolbox. This instrument is incredible, and yet this is a toolbox that very few people have ever opened. I'd like to have a little rummage in there with you now and just pull a few tools out that you might like to take away and play with, which will increase the power of your speaking. Register, for example.
Now, falsetto register may not be very useful most of the time, but there's a register in between. I'm not going to get very technical about this for any of you who are voice coaches. You can locate your voice, however. So if I talk up here in my nose, you can hear the difference. If I go down here in my throat, which is where most of us speak from most of the time. But if you want weight, you need to go down here to the chest. You hear the difference? We vote for politicians with lower voices, it's true, because we associate depth with power
and with authority. That's register. Then we have timbre. It's the way your voice feels. Again, the research shows that we prefer voices which are rich, smooth, warm, like hot chocolate. Well if that's not you, that's not the end of the world, because you can train. Go and get a voice coach. And there are amazing things you can do with breathing, with posture, and with exercises to improve the timbre of your voice. Then prosody. I love prosody.
This is the sing-song, the meta-language that we use in order to impart meaning. It's root one for meaning in conversation. People who speak all on one note are really quite hard to listen to if they don't have any prosody at all. That's where the word "monotonic" comes from, or monotonous, monotone. Also, we have repetitive prosody now coming in, where every sentence ends as if it were a question when it's actually not a question, it's a statement? (Laughter) And if you repeat that one, it's actually restricting your ability to communicate through prosody,
which I think is a shame, so let's try and break that habit. Pace. I can get very excited by saying something really quickly, or I can slow right down to emphasize, and at the end of that, of course, is our old friend silence. There's nothing wrong with a bit of silence in a talk, is there? We don't have to fill it with ums and ahs. It can be very powerful. Of course, pitch often goes along with pace to indicate arousal, but you can do it just with pitch. Where did you leave my keys? (Higher pitch) Where did you leave my keys?
So, slightly different meaning in those two deliveries. And finally, volume. (Loud) I can get really excited by using volume. Sorry about that, if I startled anybody. Or, I can have you really pay attention by getting very quiet. Some people broadcast the whole time. Try not to do that. That's called sodcasting, (Laughter) Imposing your sound on people around you carelessly and inconsiderately. Not nice. Of course, where this all comes into play most of all is when you've got something really important to do.
It might be standing on a stage like this and giving a talk to people. It might be proposing marriage, asking for a raise, a wedding speech. Whatever it is, if it's really important, you owe it to yourself to look at this toolbox and the engine that it's going to work on, and no engine works well without being warmed up. Warm up your voice. Actually, let me show you how to do that. Would you all like to stand up for a moment? I'm going to show you the six vocal warm-up exercises that I do before every talk I ever do.
Any time you're going to talk to anybody important, do these. First, arms up, deep breath in, and sigh out, ahhhhh, like that. One more time. Ahhhh, very good. Now we're going to warm up our lips, and we're going to go Ba, Ba, Ba, Ba, Ba, Ba, Ba, Ba. Very good. And now, brrrrrrrrrr, just like when you were a kid. Brrrr. Now your lips should be coming alive. We're going to do the tongue next with exaggerated la, la, la, la, la, la, la, la, la. Beautiful. You're getting really good at this.
And then, roll an R. Rrrrrrr. That's like champagne for the tongue. Finally, and if I can only do one, the pros call this the siren. It's really good. It starts with "we" and goes to "aw." The "we" is high, the "aw" is low. So you go, weeeaawww, weeeaawww. Fantastic. Give yourselves a round of applause. Take a seat, thank you. (Applause) Next time you speak, do those in advance. Now let me just put this in context to close. This is a serious point here.
This is where we are now, right? We speak not very well to people who simply aren't listening in an environment that's all about noise and bad acoustics. I have talked about that on this stage in different phases. What would the world be like if we were speaking powerfully to people who were listening consciously in environments which were actually fit for purpose? Or to make that a bit larger, what would the world be like if we were creating sound consciously and consuming sound consciously
and designing all our environments consciously for sound? That would be a world that does sound beautiful, and one where understanding would be the norm, and that is an idea worth spreading. Thank you. (Applause)